Biarpun Tiada Di Malaysia, Ebit Lew Buat Kejutan Utk Isterinya Tarik Perhatian Ramai

Siapa tidak mengenali sosok seorang insan yang dipandang mulia di malaysia ini, Ustaz Ebit Lew yang memang terkenal dengan sifat lemah lembut dan kebajikan2 yang dilakukan dirinya terhadap mereka yang memerlukan. Walau sekarang sedang berada di P4lestine demi bantuan kepada saud4ra isl4m disana, Ustaz tidak melupakan bidadari tercintanya di Malaysia.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew)

Memuat naik sekeping gambar isterinya bersempena dengan hari lahirnya, Ustaz Ebit Lew sempat memberi kejutan buat isterinya walau berada jauh dari mata namun tetap dekat dihati.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew)

“Selamat hari lahir bidadariku. Sorry bidadariku sayang abang tiada dirumah. Masih berada jauh. Syukur sempat buat kejutan buat bidadari. Terima kasih bidadariku. I love you sayangku. Rindu teramat sangat. Terima kasih Allah memberi diriku bidadari yang sangat baik dan dialah penguat diriku. Kerana Allah semuanya menjadi mudah dan indah. Dialah yang temukan kita. Dialah yang akan menjaga hubungan ini sampai syurga insyaAllah. Terima kasih Allah.

Sorry yer sayang. Jawab bidadari saya, tak per abang. Perju4ngan abang hadiah terbesar buat sayang. Teruskan perjuangan. Tengok ramai ank kecil susah perlu duit pembed4han. Ramai anak hilang tempat berg4ntung. Kehilangan rumah dan tiada sesiapa dalam hidup mereka. Banyak hospital memerlukan bantuan. Berebut-rebut orang minta bantuan. Ank kita ada rumah tempat tinggal Allah bagi. Teruskan abang. Kita kan ada Allah yang sangat sayang kita. Tak pernah lupakan kita. Dia Maha Berkuasa. Ank-ank semua menangis kata. Kasihan an4k Pal3stin ayah. Nanti ayah balik kita jumpa ye. Ayah cerita ye.

Selamat hari lahir bidadariku. I love you.”

Bait ucapan romantis nya buat bidadarinya bikin ramai sebak bersempena dengan hari lahir isterinya, namun Ustaz berada jauh demi perjuangannya atas nama agama.

Ramai yang turut mengucapkan selamat hari lahir buat isterinya dan turut mendoakan kesejahteraannya di sana.