“Jadi PA Je Pun, Macam Mana Boleh Kaya..” -Iqbal Kongsi Perniagaan Sendiri Bermodalkan RM500 Berjaya Raih Untung RM10 Juta

Nama lelaki berusia 27 tahun ini kembali h4ngat diperkatakan ekoran niatnya mahu memperisterikan jutawan kosmetik terkenal, Dato’ Seri Dr. Hajah Vida. Ahmad Iqbal Zulkefli rupanya dalam diam telah mempunyai perniagaan sendiri iaitu produk penjagaan kulit, Iba Skin Care dan minyak wangi di bawah label, Iba Perfumes.

Mesra disapa Iqbal dan pernah menuntut di Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (ASWARA) dalam penulisan kreatif, lelaki ini baharu saja membina empayar perniagaan selama empat tahun. Dalam masa yang singkat itu, usahawan ini berjaya membuktikan kejayaannya dengan memiliki jam tangan mewah yang dibeli secara tunai.

Lelaki yang berjaya mengetuk pintu hati Dato’ Seri Dr. Hajah Vida ini telah membeli dua buah jam berjenama Hublot di sebuah pusat beli belah di ibu kota berharga mencecah RM550,000 secara tunai.

Salah satu jam dibeli dengan harga RM400,000 dan jam kedua, bernilai RM150,000. Ketika itu premis kedai jam mewah itu ditutup selama tiga jam untuk memberikan laluan kepada staf butik jam melayannya.

Imbas kembali jejak langkah pertama anak ketiga daripada lapan beradik yang berasal dari Pasir Mas, Kelantan ini dalam dunia perniagaan tidak semudah yang disangka. Bermodalkan dengan hanya RM500 saja, Iqbal berjaya buktikan semangat dan tekadnya dalam perniagaan.

“Masa teroka perniagaan produk kecantikan kulit, saya buka pra tempahan dengan menjual set berharga RM100. Masa itu saya tak menyangka dalam 1600 orang nak beli dan RM160,000 berjaya dikumpul.

Tahun lalu, saya jual minyak wangi dari Perancis pula dengan harga dua botol RM170. Ia mesra wuduk. Pernah dalam sehari saya mencatat jualan dalam RM300,000 tanpa menggunakan khidmat agen dan stokis.

Saya lebih fokus kepada peruncitan dan mempromosikan produk di kaca TV. Dalam tempoh setahun itu juga, jualan minyak wangi berjaya dijual sekitar anggaran 70,000 botol dengan keuntungan tak kurang RM10 juta. Saya nak sasar RM20 juta atau lebih pula selepas ini,” katanya.

Vida Nak Kahwin Dengan Iqbal, Ini Reaksi Cik B!

“Pura-pura terkejut dan tak tahu,” demikian reaksi ringkas anak kepada jutawan kosmetik Datuk Seri Vida, Cik B.

Menciap perkara terbabit di Twitternya pada Rabu, Cik B atau nama sebenarnya Nur Edlynn Zamilleen Muhammad Amin, 16, turut mengulang kicau entri seorang pengguna di platform berkenaan.

Tulis individu terbabit ‘harap Cik B takda sosial media’ secara sarkastik merujuk kepada kenyataan Vida kepada media tempatan baru-baru ini.

Dalam kenyataan tersebut, Vida memaklumkan dia masih belum berani untuk memberitahu anak sulungnya itu tentang hasratnya untuk berkahwin dengan bekas pembantu peribadinya, Ahmad Iqbal Zulkefli.

Justeru, Vida mahu khabar gembira itu diketahui Cik B menerusi laporan media, bukan dari mulutnya sendiri.

Respon Cik B itu mengundang pelbagai reaksi warganet yang terhibur dengan telatah anak beranak itu.

“Cik B bagi ke mama kahwin lagi. Kalau anak auntie tak bagi,” ciap pemilik akaun @Hanita2662Blues.

“Tanya mama betul ker mama cakap macam tu (nak kahwin),” tambah @nurshizukaa.

Kisah Vida dan Iqbal mula menjadi sorot4n ramai selepas pelantun lagu I Am Me itu membuat ujian kesubur4n dan menyatakan hasratnya untuk memiliki zuri4t.

Hal itu disambut baik oleh Iqbal yang sudah lama menarvh hati dan harapan kepada usahawan kelahiran Kelantan itu.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber  : http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.