“Siapa gelarkan saya sebagai simbol s3ks?”- Elizabeth Tan

Sejak kebelakangan ini, setiap kali penyanyi Elizabeth Tan memuat naik foto di Intagram, pasti akan ada komen-komen nak4l dan berb4ur lvcah daripada netizen lelaki.

Meskipun hanya sekadar bergvrau, namun ia menimbvlkan rasa kvrang senang netizen lain malah seorang pend4kwah beb4s turut menegvr sikap segelintir lelaki beragam Islam yang meningg4lkan komen l4cah.

Men4fikan d4kwaan ker4p memuat naik gambar s3ksi sehingga mengundang komen lvcah, Elizabeth berkata dia tid4k h4k untuk mengawal komen-komen tersebut di Instagram miliknya.

“Saya tiada hak untuk mengawal atau menghvkum komen yang dibuat terhadap gambar yang dimuat naik.

“Kalau betul gambar saya lvcah, sudah lama akaun media sosial saya kena sek4t sebab paraturan Instagram atau Facebook memang tiada ruang untuk kandungan lvcah,” katanya.

Dalam pada itu, Elizabeth berkata dia tiad4 h4k untuk mengawal lelaki yang melihatnya sebagai simbol s3ks dan berasa tid4k 4dil ‘dihvkum’ sebegitu.

“Siapa gelarkan saya sebagai simbol s3ks? Kenapa saya tak dilihat sebagai individu yang memperkasakan kaum wanita. Di mana saya boleh buat apa apa yang saya pilih dengan badan saya sendiri?

“Kalau orang lain yang berfikiran sedemikian, adakah itu sal4h saya? Saya berasa t4k 4dil apabila pihak lelaki yang selalu menetapkan apa yang ‘elok’ atau ‘t4k el0k’ secara subjektif dengan nilai yang t4k k0nsisten,” katanya.

Mengulas mengenai kenyataan pend4kwah beb4s mengenai posting yang dikatakan mengundang komen tid4k sen0noh, Elizabeth berkata video dikongsinya tid4k keterl4luan.

“Apa keterl4luannya? Dalam video itu saya pakai baju lengan panjang, seluar panjang, tak tunjuk apa-apa pun, cuma tunjuk satu aks1 yang saya rasa kelakar dan yang tak semua orang boleh buat.

“Kalau kandungan saya keterl4luan untuk sesiapa, mungkin saya boleh bagi nasihat untuk tidak mengikuti atau menyek4t akaun saya. Saya berasa tid4k 4dil untuk menggelarkan saya sebagai ‘ objek n4fsu’,” katanya.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber : Rotikaya

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.