Kami Orang Korea Dan Sudah Terbiasa Makan Kh*nzir – Maryam

Pasangan Instafamous Malaysia-Korea, Ryzal dan Maryam Younarae sering mendapat perhatian netizen menerusi keletah dan gurauan bersahaja mereka di media sosial.

Pasangan ini juga sering mendapat perhatian kerana gurauan mereka berdua dapat mencvri tumpuan semua kerana kec0melan Maryam apabila dikenakan oleh suaminya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Maryam Younarae (@maryamyunrrr)

Ramai yang terhibur dengan cara hidup mereka apabila dua budaya bertembung namun ada juga yang kurang selesa.

Tampil menjawab komen-komen nak4l netizen menerusi segmen Lancaang Bethol, kata Maryam, dia mengakui dirinya masih lagi belajar menjadi Islam yang sempurna sama seperti proses berhijab.

“Ramai orang tanya mengenai hijab saya, sekejap pakai sekejap buka. Tapi semua tahu saya mualaf, saya tak biasa pakai tudung.

“Memang ia wajib dalam Islam, saya tahu tetapi saya perlu belajar tentang Islam bukan hanya dengan bertudung, saya perlu mengubah semua benda dalam hidup saya.

“Misalnya, sebagai orang Korea, kami sentiasa makan daging khinz1r. Semua makanan Korea ada daging khinzir tapi saya perlu berhenti dan tak boleh makan daging khinz1r lagi.

“Ibaratnya setiap hari kamu makan ayam, tiba-tiba kamu sudah tak boleh makan ayam lagi. Macam mana? Sangat susah. Biarkan saya belajar satu persatu. Manusia tidak sempurna,” kata Maryam.

Bagi suaminya, Nik Muhammad Ryzal Nik Ibrahim pula, dia tidak mem.aksa Maryam untuk berubah 360 darjah hanya kerana mengahwininya.

“Saya tak kisah dia nak pakai atau tidak sebab saya tak suka mem.aksa. Itu bukan saya dan dia takkan kahwin dengan saya.”Sebab bila mualaf bila nak tekankan dia, kita tak boleh p.aksa,” kata Ryzal.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber : Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.