“Kalau Suami T4k B0leh Bagi Zvriat, Saya Cer4ikan Je” – Air M4ta Ifa Raziah Tvmpah, Rupanya Ada Pahala Nafkahi Janda?

Disebalik keceriaan dan telatahnya yang gil4-gil4, siapa sangka ters3lit satu kisah dvka menyelvbungi pelakon dan penyanyi, Ifa Raziah.

Menerusi episod tiga Borak Kel4min yang bakal ditayangkan 9 malam ini, Ifa mended4hkan p3rit g3tir bergelar seorang ‘janda berhias’.

Menurut Ifa, satu hakik4t yang terpaks4 ‘ditel4n’ oleh seorang janda adalah banyak kesus4han terp4ksa dilalui berbanding bahagia. “Saya ni ada dua episod bergelar janda.

Dulu masa sebelum jadi artis saya dah bercer4i, tahan setahun je perkahwinan tu. Saya senang je, kalau suami tak boleh bagi zvriat, saya cer4ikan je.

“Selepas jadi artis, saya kahwin kali kedua, namun tetap dicer4ikan sampailah perkahwinan ketiga. “Masyarakat pandang janda ni hin4, jah4t dan berd0sa sangat. Kita tak minta jadi begitu, tiada wanita dalam dunia ni minta dicer4ikan,” katanya.

Jelasnya, sepanjang menjadi janda juga, dia kerap berdoa kepada Allah SWT supaya dikurniakan suami yang mampu bimbing dan jaga dengan penuh kasih sayang.

“Alhamdulillah selepas kehancvran yang saya lalui, Allah hadirkan suami yang terbaik buat saya. “Now dah masuk ulang tahun ke 17 selepas 20 tahun kami bercinta. “Banyak suami k0rbankan untuk saya, moga cinta kita kekal ke Jannah, terus sama-sama hidup dan m4ti,” katanya

Sementara itu, seorang lagi tetamu undangan, Pakar Motivasi terkenal, Dr Tengku Asmadi Tengku Mohamad menjelskan menafkahi janda seolah per4ng Fisabilillah. “Ada pahala menafkahi janda, walaupun tiada ikatan.

Tapi ramai orang salah faham,” katanya. Jika ingin tahu bagaimanapun hvkum menafkahi janda biarpun tiada ikatan, anda perlu tonton Borak Kel4min yang ditayangkan selama 60 minit ini secara eksklusif pada setiap hari Isnin, jam 9 malam di saluran Astro Ria (104) dan Ria HD (124). Dihoskan oleh Elly Mazlein dan Awal Ashaari, Borak Kel4min juga boleh distrim menerusi aplikasi Astro GO dan perkhidmatan On Demand untuk pilihan yang lebih fleksibel.

Program ini juga diklasifikasikan untuk tay4ngan 18 tahun ke atas kerana mengandungi aspek kedewasaan yang tidak keterlalvan dalam setiap topik perbincangan. Sekadar info, selepas bercer4i buat kali kedua, Ifa kemudian mendirikan rumah tangga bersama Mohd Yani Abdul Rahman pada tahun 2004.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber : Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.