Kenapa Wajah Engku Aleesya Nampak Macam Kurang Ceria Semalam Akhirnya Terjawab

Perkahwinan Noor Nabila dan Engku Emran pastinya menjadi sor0tan utama media pada hari ini kerana khabar ang1n yang berteb4ran sejak beberapa minggu lalu akhirnya terjawab juga dengan majlis nikah ringkas mereka pada pagi tadi.

Nabila dan Engku Emran dilihat sepadan dengan masing-masing memakai busana berona putih sed0ndon di majlis yang hanya dihadiri 20 hingga 30 tetamu sahaja.

Hasil perkahwinan terdahulu, Engku Emran dan Erra Fazira dikurniakan seorang anak perempuan yang bernama Engku Aleesya. Mempunyai rupa paras yang cantik seperti ibunya, ramai yang tertarik melihat keayuan wajah Engku Aleesya di majlis perkahwinan bapanya semalam.

Mengenakan busana berwarna putih cream, gadis tinggi lampai dan berkulit cerah ini tampil sopan dengan selendang menutupi kepala. Difahamkan, Aleesya akan menyambut ulang tahun kelahiran yang ke-12 tidak lama lagi.

Cantiknya Engku Aleesya!

Namun begitu, di sebalik kemeriahan majlis ringkas mereka, anak Engku Emran bersama bek4s isterinya, Erra Fazira iaitu Engku Aleesya pula menjadi bualan netizen.

Tinjauan ke ruangan komen KariPop, rata-rata memuji puteri Erra Fazira yang kelihatan saling tak tumpah seperti ibunya. Kata orang, copy and paste! Malah, netizen tidak puas memandang riak wajahnya yang ayu dan bersopan santun itu.

Ramai yang memuji penampilan ayu anak gadisnya yang sudah berusia 11 tahun. Engku Aleesya cantik mengenakan baju berwarna krim sedond0n dengan selendang yang dipakainya.

Nampak ayu sangat

Ramai yang memuji penampilan Engku Aleesya terutamanya di ruangan Twitter apabila melihatnya yang hadir mendampingi bapa tersayang yang bernikah pada pagi tadi.

Dari dulu suka tengok Engku Aleesya

Macam supermodel!

Beberapa gambar yang dikongsikan Neelofa di IG story juga menunjukkan anak kepada Engku Emran tersenyum manis duduk diantara bapa dan Noor Nabila.

Engku Aleesya merupakan satu-satunya anak hasil perkahwinan terdahulu Engku Emran bersama selebriti terkenal Erra Fazira. Mereka pernah bernikah sekitar tahun 2007 dan hanya bertahan kira-kira 7 tahun apabila masing-masing mengambil keputusan untuk berpisah pada tahun 2014.

Engku Aleesya Rindukan Laudya Cynthia Bella

Seolah jadi imbas dari perceraian Laudya Cynthia Bella dan Engku Emran, Aleesya kini tinggal dengan sang ibu kandung.

Mantan istri Engku Emran tampak ceria dalam unggahan terbaru Erra Fazira.

Dalam unggahan tersebut memperlihatkan saat Aleesya terlihat sedang tidur di sebuah kursi yang ditemani kucing.

Dalam unggahan berikutnya, Aleesya tampak berusaha untuk mengaji Al Quran dengan nada yang fasih.

Kondisi terkini Aleesya pasca perpisahan Bella dan Engku Emran

Tak cuma itu, beberapa waktu lalu, Aleesya dan Erra Fazira membuka sesi tanya jawab. Menggunakan fitur “Ask me a question” di instagram, Aleesya dan Erra Fazira pun menjawab pertanyaan apapun dari netizen.

Salah satu pertanyaan yang ditujukan untuk Aleesya adalah rindu kepada Bunda.

Diketahui, Bunda merupakan panggilan sayang Aleesya untuk Laudya Cynthia Bella.

“Rindu ke dengan bunda??” tanya seorang warganet.

Aleesya pun segera menjawab dengan tegas jika dirinya rindu dengan Bella dan berjanji akan menjadi anak yang baik.

“Of course I miss her, I promise to be a good girl and Bunda if you watching this, i miss you! Bye, take care,” ujar Aleesya.

Ini Resp0n Erra Fazira Pula Selepas Bekass Suaml Engku Emran Dah Bernlkah Dengan Noor Nabila

KUALA LUMPUR: Artis terkenal, Erra Fazira menitipkan doa semoga bahtera rumah tangga yang dibina bekas suaminya, Engku Emran Engku Zainal Abidin dengan Noor Nabila Mohd Noor akan berkekalan hingga ke syurga.

Kata pelakon dan penyanyi masyhur itu, harapannya juga pasangan pengantin baharu itu akan mengecapi kebahagiaan z.ahir dan b.atin di dunia dan a.khirat.

“Tahniah buat pengantin baharu. Doa saya semoga (perkahwinan) mereka kekal hingga ke jannah dan berbahagia zahir batin di dunia dan akhirat,” kata Erra ketika dihubungi.

Engku Emran, 46, menamatkan zaman duda buat kali kedua dengan menikahi Noor Nabila, 36, yang juga kakak kepada usahawan dan s.elebriti m.asyhur, Neelofa pada pagi Jumaat.

Ini merupakan perkahwinan ketiga buat Engku Emran dan kedua buat Noor Nabila.

Engku Emran berkahwin dengan Erra pada 25 Oktober 2007 dan dikurniakan cahaya mata perempuan, Engku Aleesya yang kini berusia 11 tahun.

Pasangan itu bagaimanapun, menoktahkan pernikahan mereka pada 18 Februari 2014.

Personaliti media itu kemudian bertemu jodoh dengan pelakon ternama Indonesia, Laudya Cynthia Bella pada 8 September 2017.

Bagaimanapun, pada 1 Julai 2020, Laudya mengumumkan pernikahannya dengan Engku Emran sudah berakhir.

Manakala, Noor Nabila pula pernah bernikah dengan aktor Sharnaaz Ahmad pada 31 Mac 2017 dan berpisah pada Julai 2020 selepas hampir setahun berhadapan k.risis rumah tangga.

Noor Nabila dan Sharnaaz dikurniakan seorang cahaya mata, Jebat Jayden yang kini berusia tiga tahun

KAKAK kepada pengacara Noor Neelofa iaitu Noor Nabila Mohd Noor menjadikan kegagalan perkahwinan sebelum ini sebagai panduan dalam melayari alam rumah tangga dengan usahawan Engku Emran.

Menurut Noor Nabila, 36, dia dan Engku Emran semakin matang dalam perhubungan dan akan terus berusaha melakukan yang terbaik dalam perkahwinan mereka itu.

“Kami pernah melalui pengalaman berumah tangga sebelum ini, jadi masing masing sudah matang dan dah tahu apa yang diinginkan dalam pasangan hidup.

“InsyaAllah kami akan buat yang terbaik dan sentiasa ada untuk satu sama lain.

“Saya mula mengenalinya sekitar Ogos tahun lalu… waktu itu kami hanya berkawan, sekitar hujung tahun lalu, kami mula rapat. Malah berkongsi minat sama termasuk dalam sukan berbasikal,” katanya.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : trendingsgt

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.