Pakej Bantuan Untuk Rakyat Bakal Diumumkan, Cadangan Ketua Pemuda UMNO Ini Buat Rakyat Senyum

Kerajaan akan mengumumkan pakej bantuan kepada rakyat dan sektor ekonomi yang terkesan akibat pelaksanaan `total l0ckdown’ fasa pertama dua minggu mulai 1 Jun ini.

Pejabat Perdana Menteri memberitahu, pakej bantuan itu diperincikan Kementerian Kewangan dan akan diumumkan selepas muktamad.

Esok diumumkan perincian mengenai sekatan tambahan PKP 3.0 - Utusan Digital

“Susulan keputusan kerajaan untuk melaksanakan penutupan penuh sektor ekonomi dan sosial, Kementerian Kewangan akan memperincikan pakej bantuan kepada rakyat dan sektor ekonomi yang terkesan.

“Pengumuman mengenai pakej bantuan ini akan dibuat secepat mungkin,” kata Pejabat Perdana Menteri dalam satu kenyataan, hari ini.

“YAB Perdana Menteri telah pun mengumumkan ‘total lockd0wn’ melibatkan Fasa Pertama bermula 1 Jun 2021 hingga 14 Jun 2021.

Keputusan ini juga mengambil kira suara rakyat, serta cadangan rakyat yang mahu pelaksanaan ‘total lockdown’ yang banyak diluahkan di media sosial.

Kita mendengar, dan kita mahu yang terbaik buat rakyat. Kesihatan dan keselamatan rakyat adalah perkara penting yang akan terus diutamakan di negara ini. Stay Safe semua…saya sayang kalian semua” – Ismail Sabri

Kata kata Ismail Sabri rata rata diterima baik oleh netizen jika dilihat melalui komen komen yang ditinggalkan di Facebook Ismail Sabri sendiri.

Walaupun ada yang komen kenapa kerajaan lambat laksanakan PKP tetapi ramai yang memahami dan luah rasa syukur dan berharap agar apa yang terjadi sekarang boleh berakhir segera.

MGF10092020_MESYUARAT-PEMUDA-UMNO_09-1

Ketua Pemuda UMNO menzahirkan rasa terima kasih kepada kerajaan kerana akhirnya mendengar suara hati dan rayvan rakyat yang mahukan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sepenuhnya.

”Akhirnya Kerajaan keluarkan kenyataan rasmi untuk melaksanakan TOTAL LOCKD0WN @ PKP PENUH.

”Terima kasih kerana akhirnya mendengar suara hati dan rayvan rakyat!,” kata Datuk Asyraf Wajdi Dasuki

Beliau turut melahirkan harapan agar Kementerian Kewangan segera umumkan Pakej Bantuan Khas untuk rakyat yang terjejas sepanjang penutupun ini.

Selain itu membenarkan pengeluaran wang Kumpulan Wang Simpanan Pekerja – i-Sinar 2.0, i-Lestari 2.0 dan arahan khas menggunakan kuasa di bawah Ordinan Darvrat untuk mengarahkan institusi bank dan kewangan memberikan Moratorium 2.0 selama tiga hingga enam bulan tanpa caj tambahan.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber: https://mediabawang.net

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.