Lama Berdiam Diri, Ina Naim Buka Mulut Ded4h HaI Sebenar Mengenai Suami.

” Alhamdulillah… suami saya masih lagi plkul tugas biarpun keadaannya tidak berapa sihat.”

Demikian luahan Nordiana Mohd Naim, 37, yang berkongsi cbaran hidup apabila kini dikatakan pula perlu menanggvng suami dan juga anak-anak.

Bermula dengan fasa sedlh kehidupan lalunya, yang dilalui wanita yang lebih dikenali sebagai Ina Naim tidak semudah difikirkan.

Ia disebabkan suaminya, penyanyi Suhaimi Saad, 41, dipercayai meng4lami mas4lah penglihatan terhad.

Kerja mencari pendapatan menyara keluarga dikatakan terpksa dilakukan Ina sehingga timbul t0hm4han kononnya Suhaimi Saad menggunakan wang program i-Sinar milik Ina untuk pembiklnan lagu.

Bagaimanapun, Ina menegaskan biarpun Suhaimi berdepan mas4lah mata namun suaminya masih menjalankan tanggungjawab sebagai ketua keluarga dan bapa kepada anak-anak mereka.

” Cuma sekarang ini saya kena lebih bertenaga dan kuat sebab suami tak boleh nak drive lagi aklbat mas4lah m4ta dia.

” Walaupun begitu, dia tetap menjalankan tanggungjawab lain dengan baik. Suhaimi masih lagi boleh menyanyi, buat lagu dan persembahan.

” Kalau ada waktu terluang, dia akan mengurvt orang lelaki selain uruskan pembelajaran anak-anak.

” Saya pun ada berniaga antaranya jual laksa Kedah dan mi kari. Saya jenis orang tak suka duduk saja, nak juga buat sesuatu yang manfaat.

” Saya lebih selesa macam ini… tidak beri satu tek4nan atau kesvsahan pun sebab saya ikhlas dan minat,” kata Ina kepada mStar.

Sebelum ini, Suhaimi menerusi laman Facebook berkongsi paparan skrin k0men daripada individu yang menuduh dia menggunakan wang daripada program i-Sinar milik isterinya untuk pembiklnan lagu.

Suhaimi yang kini menetap di Kelantan bersama keluarganya juga mendapat bantuan makanan asas dan wang tunai daripada wakil komuniti Kubang Kerian pada Isnin lalu bagi membantu merlngankan beb4n mereka saat muslbah C0vld-19 mel4nda.

Dalam pada itu, Ina memberitahu dia tidak pernah terkes4n dengan segala kec4man dan krltlkan netlzen terutama isu membabitkan Suhaimi.

Malah menurut Ina, suaminya juga sentiasa berkongsi semua perkara termasuklah mengenai tawaran perkhidmatan urut dalam di beberapa platform antaranya aplikasi mencari pasangan sejenis.

” Untuk kec.aman atau apa-apa yang neg4tif, saya memang tak pernah ambil kisah… dengar dan baca tapi tak simpan dalam hati. Dari awal saya popular dahulu, memang tak pernah ambil pusing hal-hal macam ini.

” Lagi-lagi bila membabitkan hal suami saya… dia memang tiada rahsia langsung dengan saya.

” Apa yang dia buat, dia akan jujur cerita dengan saya. Semua aplikasi yang dia buat untuk khidmat urvt, dia akan tunjuk dekat saya.

” Bagi saya, netlzen yang suka kec4m itu… satu hari nanti Allah akan ujl hidup mereka, tak pun di akhlrat kelak. Apa yang boleh kita buat adalah berdoa dan serah kepada Allah.

” Alhamdulillah, ramai dah minta maaf atas kata-kata dan jari-jari mereka menulis yang kurang baik pada kami.

” Bukan satu mas4lah besar untuk saya ambil kisah dengan netlzen yang bersikap neg4tif terhadap kami,” ujarnya.

Pasangan itu turut tampil dengan album nasyid bersama anak-anak mereka berjudul Bismillah yang mempunyai 10 buah lagu antaranya Selimut Putih, Bismillah, Zafrin Solawat, Keagungan Tuhan dan Kasihnya Ibu.

Suhaimi dan Ina mendirikan rumah tangga pada Ogos 2007 dan dikurniakan empat cahaya mata iaitu Ehmad Hadie Elfardie, 13, Sallman El-Khoyri, 11, Phyrosh Elfadwah, 9, dan Nurlayla Elghufrony, 7.

Menerusi laporan mStar pada 6 November 2020, Suhaimi mendedahkan dia menghldap saklt mata kr0nlk sejak 2019 dan memerlukan bantuan isteri untuk melakukan urusan harian.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber : http://www.dnq.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.