TMJ Dedah Punca Tak Suka YB Muar Sekali Ini Jawapan Balas YB Syed Saddiq

Setelah ditegvr menerusi Instagram Story, Tunku Mahkota Johor (TMJ), DYAM Mejar Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman telah bersuara. Dia telah tampil membalas semula teguran itu menerusi video terbarunya yang dmuatnaik di Instagram beliau.

‘Patik sentiasa terbuka kepada krit1kan dari semua pihak’- Syed Saddiq

Di dalam video tersebut, selain memohon ampvn, Syed Saddiq berkata dia sentiasa terbuka kepada krit1ikan dari semua pihak. Malah dia akan lipatgandakan usaha untuk berkhidmat bagi warga Muar.

VIDEO :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Syed Saddiq (@syedsaddiq)

“Terima kasih DYAM TMJ. Sebagai wakil rakyat, patik sentiasa terbuka kepada krit1kan dari semua pihak. Patik akan lipatgandakan usaha untuk berkhidmat bagi warga Muar. Saya sentiasa doakan kesihatan Tunku & keluarga. Saya juga mohon Tunku doakan kesihatan seluruh rakyat Malaysia yang sedang bert4rung dengan c0v!d19.”- tulisnya di Instagram.

” Walaupun peruntukan Muar telah ditarik, Patik telah cuba sebaik mungkin membantu rakyat Muar. Setakat ini, Patik peruntukan telah bantu sediakan anggaran 1,000 laptop dan tablet kepada pelajar dari keluarga susah di Muar.”

“Demi Memudahkan Urusan Vaksinasi Rakyat Muar, kami juga memberi insentif pengangkutan Muar-Johor Bahru untuk mana-mana rakyat Parlimen Muar mendapat suvntikan Va4ksin.”- katanya menerusi video tersebut

TMJ Minta Syed Saddiq ‘Jujur’ Kepada Rakyat

Sebelum ini, menerusi laman Instagram TMJ sempat membuat sesi soal jawab bersama rakyat jelata. Salah satu jawapan yang mencetuskan kontroversi adalah soalan adakah Baginda suka akan YB Muar.

TMJ secara ringkas menjawab tidak. Pada masa yang sama, Baginda turut menjelaskan sebab mengapa berbuat demikian.

“Bagaimana dia menjanjikan, dengan cara apa? Apa yang dia buat sebelum ini? Negara kita perlukan ahli politik yang jujur, inovatif dan berdedikasi.

“Adakah dia dari Johor? Adakah dia dari Muar? Adakah awak menerima laporan mingguan dari ketua kampung atau penghulu? Menyelesaikan tugas di lapangan dan berpura-pura melakukan tugas di media sosial adalah dua perkara yang berbeza,” jawab baginda.

Lihat tangkap layar dari IG TMJ seperti di bawah;

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber : murai.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.