“Pakai Otak Bukan Pakai Benda Ni” – Jawapan Aaisyah Jawab SoaIan Matematik Buat Che Ta Rasa Nak ‘K0yak’ MuIut

Bila tengok anak-anak kita tekun belajar dan memahami apa yang dipelajarinya itu, tentu hati seorang ibu atau bapa akan menjadi senang. Bukannya apa, kalau kita dah nampak anak kita mudah faham apa yang dipelajarinya, tak adalah risau tentang pelajarannya sangat. Semasa anak di usia kecil, kitalah yang paling kerap pantau anak-anak belajar. Yelah nak tengok dia belajar tu betul ke tak.

Golongan selebriti juga tidak terlepas dengan proses memantau anak-anak belajar, dan terbaharu perkongsian itu dimuatnaik oleh pelakon Rozita Che Wan, atau lebih mesra disapa Che Ta di Instagramnya. Che Ta memuat naik video memaparkan anaknya, Aaisyah Dhia Rana sedang melakukan ulangkaji mata pelajaran matemat!k.

Dalam video tersebut, dapat dilihat Che Ta meminta anaknya itu untuk membuat perkiraan sebelum menjawab soalan dalam buku latihan itu. Bagaimanapun, jawapan yang Aaisyah beri buatkan Che Ta rasa nak ‘koyakkan’ mulut anaknya itu.

“(Kira) pakai otak, bukan pakai benda ni,” jawab Aaisyah kepada ibunya sambil menjawab soalan matemat!k itu dengan mudah.

Ternyata jawapan spontan Aaisyah itu membuatkan ramai terhibur. Mungkin tak sangka dia akan beri jawapan yang macam tu. Apa-apa pun, Aaisyah kelihatan yakin dengan mata pelajaran matemat!k dan semoga terus berusaha belajar sehingga cemerlang.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber : koolfm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.