‘Tingg4lkan saya dan tolong rakyat’ – Sultan Johor

PASUKAN perubatan peribadi Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar bertindak pantas dengan memberikan raw4tan kecem4san kepada seorang mangsa kem4lang4n jalan raya di hadapan Istana Pasir Pelangi, Johor Bahru, semalam.

Perkara itu dikongsikan dalam satu kenyataan dimuat naik menerusi laman Facebook rasmi baginda, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.

Dalam kejadian pukul 5.45 petang itu, seorang penunggang motosikal merempvh dinding pagar istana dipercayai selepas hil4ng kawalan.

“Pasukan paramedik peribadi Baginda Tuanku Sultan yang berada di dalam Istana Pasir Pelangi ketika itu kemudian bergegas ke lokasi kejadian.

“Mangsa yang dipercayai mengalami keced3raan bahu akibat kem4lang4n itu kemudian dihantar ke h0sp1tal Sultanah Aminah (HSA) Johor Bahru untuk raw4tan lanjut,” jelas kenyataan itu.

Tambah kenyataan itu lagi, ambulans peribadi Sultan Ibrahim dilengkapi dengan pelbagai peralatan untuk keperluan kecem4san dan telah banyak kali menghulurkan bantuan kepada m4ngsa kem4lang4n.

Sultan Ibrahim juga sering bertitah kepada pasukan perubatannya supaya segera memberi bantuan jika berdepan mana-mana pihak yang memerlukan bantuan.

“Saya pesan kepada mereka, apabila nampak rakyat saya yang perlukan bantuan kecem4san, tinggalkan saya dan terus pergi tolong.

“Apabila mereka tolong rakyat saya, mereka juga menolong saya,” titah baginda.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber : https://cempedakcheese.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.