Usahawan Kosmetik Yang Hangat Diperkatakan Sekarang Dibenarkan Dij4min RM9 Ribu Kerana Ham1l 5 Bulan

Susulan daripada seorang usahawan kosmetik, Nurul Atikah Hanafi atau lebih dikenali sebagai Ika Ekora dan suami, Mohd Hairie Razali yang didakwa memu kul anak perempuannya berusia 16 tahun baru-baru ini, Mahkamah Majistret membenarkan tertu duh diberi jamin sebanyak RM9,000 seorang masing-masing dengan seorang penjamin.

Mengaku Tidak Bersalah

Sebelum itu, Ika dan suami dida kwa di Mahkamah Majistret atas pertu duhan menyebabkan kecede raan kepada anak perempuannya pada Isnin lalu. Bagaimanapun, kedua-duanya mengaku tidak bersalah di hadapan Majistret Muhammad Yusoff Abdullah.

Pasangan itu didkwa mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan dan boleh dihu kum mengikut seksyen yang sama dibaca bersama Seksyen 326A Kanun Keseksaan dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan serta boleh membawa huku man pen jara sehingga satu tahun atau den da maksimum RM2,000 atau kedua-duanya.

Ika H4mil 5 Bulan

Memetik laporan Harian Metro, pada mulanya Ika dan Hairie tidak ditawarkan sebarang jaminan namun peguam mereka, Muhammad Hasif Hassan memohon supaya mereka diberi jaminan dengan kadar minimum kerana Eka sedang hamil lima bulan.

Selepas dibenarkan dij4min, mereka juga perlu melapor diri di Balai Polis Pasir Mas dua kali sebulan dan majistret menetapkan 18 Ogos depan sebagai tarikh sebutan semula kes.

Terdahulu, Murai.my melaporkan seorang remaja perempuan dipukvl oleh ibu dan bapa tirinya selepas dia memuatnaik status mengenai isu harta di Whatsapp. Ber4ng dengan tindakan tersebut, usahawan itu dan suami bertindak memu kul remaja tersebut selain mengu gut suami mang sa untuk tidak membawanya keluar dari rumah mereka.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber: https://sportdailynews.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.