Ditvduh makan duit NGO sendiri, salah guna dana. Zara Zya jelaskan perkara sebenar

PELAKON Zara Zya meluahkan rasa kec3wa apabila niat baiknya membantu golongan susah dipersoalkan segelintir individu yang mend4kwa dia mengambil kesempatan atas kesempitan orang lain.

Malah lebih teruk, Zara atau nama sebenarnya Zainurul Razia Mohd Zainuddin berkata, dia ditudvh meny4lahgunakan dana yang dikumpul menerusi pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang ditubuhkannya.

“Sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang pertama lagi saya dan NGO sudah jalankan aktiviti bantuan. First projek saya sediakan PPE.

“Saya sedikit kes4l dan kec3wa apabila niat ikhlas saya untuk membantu ramai dipandang ser0ng.

“Demi Allah saya tak ambil duit tu untuk tujuan peribadi, saya masih waras dan faham halal dan har4m… hanya Tuhan saja yang tahu sumbangan tu sampai atau tidak ke tangan penerima, ” ujarnya kepada mStar.

Perkongsian Zara Zya di Instagram miliknya.

Menurut pelakon berusia 36 tahun ini lagi, setiap perkongsian video di media sosial berkaitan bantuan bukan untuk menunjuk-nunjuk.

Sebaliknya, ia bagi memberitahu bantuan tersebut sudah diagihkan secara telus kepada yang layak menerimanya.

Biarlah saya yang sakit, tapi saya tak sanggup ada orang susah berlapar dan terus bersedih

“Saya dah cuba buat yang terbaik untuk hulurkan bantuan, korbankan masa dan tenaga, gunakan tulang empat kerat ni untuk turun padang sendiri sampaikan bantuan.

“Biarlah saya yang sakit, tapi saya tak sanggup ada orang susah berlapar dan terus bersedih, ” ujarnya.

Zara menubuhkan pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO) Malaysia Prihatin.

Tambahnya, penubuhan NGO Malaysia Prihatin adalah bagi mendapatkan dana dan sumbangan diagihkan dengan betul tanpa keraguan.

“Malaysia Prihatin yang saya tubuhkan ini tidak perlu dir4gui. Ia sah dan maklumat tentang kempen dan resit juga disediakan selepas sumbangan dibuat, ” ujarnya.

Terdahulu Zara Zya Post Video Review Tak Sen0noh,  Diser4ng Peminat

Dengan cara itu, selebriti berkenaan perlu memuat naik video atau foto yang telah diberikan oleh mana-mana pengusaha produk.

Namun, tidak semestinya selebriti itu boleh mengambil review yang bukan-bukan sehingga mendatangkan fitn4h ke atas dirinya.

Terkini, pelakon Zara Zya dilihat telah dikec4m oleh peminatnya di laman Instagram selepas beliau memuat naik satu video review produk barangan wanita.

Bukan itu sahaja, aksi yang ditunjukkan di dalam video itu turut mengvndang kegvsaran hati setiap yang menonton.


Disebabkan itu, ramai peminatnya meninggalkan pelbagai respond di ruangan komen posting berkenaan kerana kebayakan pengikut Zara di laman Instagram datang daripada pelbagai usia.

Bagi mereka, Zara tidak sepatutnya memilih untuk membuat review produk berkenaan lebih-lebih lagi kini beliau sudah bertudung.

Tapi sebenarnya ramai je selebriti Malaysia yang buat review produk macam tu jugak, maklum lah mereka sudah dibayar dah nak taknak terpaksa lah post juga foto atau video seperti itu.

Mungkin Zara tersilap pandang kot, boleh jadi posting itu dimuat naik oleh pembantunya ke?

Sumber foto dan video: Instagram Zara Zya

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.