Syura Dpt Tawaran Cukup Lumayan Bila Ada ‘Sug4r Dady’ Nak Byr Dia RM1OOk Tapi Ada Syaratnya

Tahun lalu, industri hiburan tanahair dikjutkan dgn laporan segelintir artis terlibat dengan peI4c.uran kelas atasan dan dibayar sehinggar RM4O,OOO satu mlm.

Terbaru, seorang penyanyi menddahkan dia turut mendapat tawaran untuk melakukan kgiatan tidak bermor4I seperti itu.

Syura Badron, 35, menddahkan dia ada menerima tawaran daripada pihak tidak dikenali yang terb.abit dengan pengurusan mencari wanita untuk ‘sug4r dady’ dengan bayaran lumayan, RM1OO,OOO.

Menurut ibu tunggal tiga anak itu, mesej tawaran berkaitan aktiviti tidak bermora.I berkenaan diterimanya melalui kiriman DM di Instagram, baru-baru ini.

” Saya ditawarkan sekitar RM1OO,OOO hanya untuk perkhidmatan meIayan ‘sug4r dady’ selama beberapa jam yang syaratnya di dalam bilik sahaja.

” Memang mngejutkan, tapi terima kasihlah saya tak berminat langsung,” katanya kepada HarianMetro.

Ujar Syura dalam kiriman mesej itu juga dia dimaklumkan dengan perincian pembayaran iaitu RM7O,OOO akan dimasukkan ke akaun sebagai deposit, manakala bakinya pula diterima selepas perkhidmatan.

Syura atau nama sebenarnya Zuraidah Badron, berkata dia amat terkjut dengan mesej dikirim pihak terb.abit yang dianggap agak berani memberi tawaran kepadanya tanpa berasa segan dan maIu.

” Saya tidak memerlukan tawaran sebegitu untuk mencari rezeki bagi menyara anak dan keluarga. Banyak kesan bvruknya, selain wang diperoleh itu memang sah haram di sisi agama.

” Apapun, sekarang rezeki saya dan keluarga dimurahkan Allah SWT sejak mengusahakan produk kosmetik Charmant. Alhamdulilah, saya sangat bersyukur dan terima kasih atas sokongan pelanggan,” katanya.

Ditanya apakah tindakan aktifnya memuat naik pelbagai video di Instagram menjadi tarikan pihak berkenaan untuk memberi tawaran, Syura tidak menafikan.

Katanya, mungkin mereka kasihan melihat dia bersusah payah membuat promosi pemasaran produk di Instagram.

Bagaimanapun, kini Syura sering dipuji makin cantik oleh pengikutnya di media sosial yang menyifatkan penampilannya semakin menawan meski bergelar ibu dan mencecah usia 35 tahun.

Katanya, kecantikan itu adalah kurniaan Allah dan harus sentiasa dijaga selain memakai mekap. Apapun, Syura menafikan tegas dakwaan mengatakan dia menjalani rawatan kosmetik untuk tampil jelita.

Sementara itu, Oktober tahun lalu, Suruhanjaya Pencegahan Rsuah Malaysia (SPRM) melalui laporan Utusan Malaysia semalam menddahkan ada artis dan instafamous tempatan terIibat dalam sndike.t peI4c.uran kelas atasan, menjadikan mereka kaya sekelip mata.

Dalam laporan itu menyatakan, mereka dibayar antara RM2O,OOO hingga RM4O,OOO untuk perkhidmatan satu mlm bagi golongan VlP.

Sndike.t ini dipercayai telah lama berlaku dalam industri hiburan semata-mata golongan artis dan instafamous yang tidak bermruah ini mahu meraih pendapatan segera.

Difahamkan, sndike.t peI4c.uran kelas atasan ini diketahui SPRM selepas salah seorang suspk yang ditahan terb.abit dalam sndike.t Mcau Scam, turut menjadi orang tengah di antara artis dan instafamous dengan golongan VIP.

Suspk menwarkan harga tertentu kepada artis dan instafamous untuk kgiatan peI4c.uran itu dan ada di antara mereka mampu meraih bayaran tinggi untuk satu mlm.

Hasil byaran dari menjadi orang tengah itu juga menjadi sumber pendapatan suspk yang menkmati kehidupan mewahnya selama ini menggunakan duit hram.

Bagaimanapun, senarai nama artis dan instafamous yang terb.abit tidak dapat diddahkan kepada umum. SPRM sekali lagi berkata, siapa yang makan cili, dia akan terasa pedasnya.

SPRM kini sedang memantau laman sosial artis dan instafamous terb.abit yang menunjukkan gaya hidup mewah berlebihan meskipun pendapatan mereka sebenar dari hasil hiburan dan perniagaan tidaklah seberapa.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber:hmetr0

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.