lswardy M0rni Dit4han P0Iis Akibat Didkwa HIna Ag0ng

PETALING JAYA: Pengerusi Pro-Keadilan Sarawak, lswardy Morni ditah.an poIis bagi membantu si.asatan berhubung kenyataannya menerusi video secara langsung dalam laman rasmi YouTube didkwa berb.aur hasvtan dan menghlna Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah.

Pemangku Pengarah Jabatan Si.asatan Jnayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Dev Kumar memberitahu Utusan Malaysia, individu berusia 40-an itu dit.ahan di kediamannya di Kajang dekat sini.

“S.uspek dita.han oleh Unit Si.asatan Jnayah Terkelas (USJT) Bukit Aman kira-kira jam 11 malam tadi.

“Kita akan mendapatkan perlntah rema.n terhadap sspek esok bagi si.asatan lanjut,” katanya ketika dihubungi di sini.

Terdahulu Dev Kumar memberitahu, pihaknya sedang mengesan Iswardy susulan Iaporan poIis dibuat terhadap video dimuat naik individu berkenaan di YouTube miliknya semalam.

Jelasnya, kertas si.asatan dibuka di bawah Sksyen 4(1) Akta Hasvtan 1948, Skyen 504 Kanvn Kesksaan dan Sksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Semalam, lswardy memu.at naik video secara ‘live’ berhubung Total L0ckd0wn: Apa Yang Kerajaan Ga.gal Belajar Dalam Setahun ini di YouTube rasmi miliknya.

Dalam video itu, lswardy turut mengeluarkan kenyataan mendkwa Seri Padvka seakan-akan tldak bertindak terhadap peningkatan ke.s C0v!d-19 selain mempersoalkan sama ada Yang di-Pertuan Agong ada menerima video dibuat individu lain mendkwa Iswardy ada menghlna Seri Padvka.

“Tuanku, bangun tak, bangun tak bangun ini. Tahu tak apa sekeliling kita ke$ (c0v!d-19) jadi 8 ribu. Kita tahu makan di istana itu sedap, saya tldak pernah pergi kalau dijemput masuk nak juga,” dkwanya.

Selain itu, dalam video itu, Iswardy turut membandingkan Yang di-Pertuan Agong dengan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar yang melaksanakan Perlntah KawaIan Pergerakan (PKP) bersas.ar di negeri Johor.

“Jadi Tuanku nak buat apa Tuanku, kalau tahun lepas cepat bertindak, sekarang macam mana, bila nak bertlndak. Takpe lah, biar ramai rakyat Tuanku matl, Iqwan tetap Iaw4n,” dkwanya lagi.

Video live itu turut mendapat tontonan sehingga 38,645 ribu orang.

Video:

Sumber: UTUSAN ONLINE

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber: https://mediabawang.net/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.