Kenal Atau Tidak? Ini 5 Fakta Yang Mungkin Anda Tidak Tahu Tentang Ben Amir

Siapa sahaja yang tidak mengenali artis lelaki kacak ini, Ben Amir. Namanya mula menjadi sebutan ramai setelah tampil dalam drama ‘Sweet Dream‘ yang digandingkan bersama pelakon cantik, Mira Filzah. Dengan imej berambut panjang, Ben Amir atau nama sebenarnya Muhammad Amir Bin Sabaruddin telah membuatkan ramai peminatnya menjadi tidak kervan.

Anda kenal atau tidak dengan pelakon kacak ini yang dilahirkan pada 13 Mei 1990. Ben Amir adalah anak kelahiran Kuala Lumpur dan dia adalah anak keempat daripada lima orang adik-beradik. Ben Amir mula aktif dalam bidang lakonan sejak tahun 2013 hingga sekarang. Mesti ramai pembaca yang ingin tahu 5 fakta menarik tentang Ben Amir. Jom kita tengok!

via Ig

1. Finalis Hero Remaja

Ben Amir pernah menyertai pencarian Hero Remaja dan berjaya menjadi salah seorang finalis Hero Remaja 2011/2012. Waktu itu, dia berganding disamping nama besar lain seperti Fendy Bakry, Saharul Ridzwan, Shafiq Khyle, Hafidz Ridzwan, Nazrief Nazri, Hafreez Adam dan juga Fattah Amin yang telah dinobatkan sebagai juara Hero Remaja 2011/2012.

2. Ben Amir Dan Lisa Surihani Bukan Adik Beradik

via himpunanceritalawak.com

Sebelum ini pernah vir4l dengan gosip tentang Ben Amir dan Lisa Surihani yang dikatakan adik beradik. Perkara ini tercetus selepas Lisa Surihani yang memuat naik status di laman sosial miliknya.

via YT

Namun begitu, kenyataan yang dibuat Lisa Surihani itu hanyalah gurauan semata-mata. Ia adalah berikutan gambar perbandingan wajah yang menampakkan mereka berdua seakan seiras seperti adik-beradik.

3. Imej Berambut Panjang

via Ig

Pada awal penampilannya dalam industri, Ben Amir berambut pendek, namun kini Ben mula tampil dengan imej baru, berambut panjang. Ternyata imej barunya ini sangat menarik perhatian peminatnya. Kerap menggayakan rambut dengan stail ‘ponytail‘. Ramai yang memuji penampilan terbarunya itu.

4. Pernah Dig0sipkan Dengan Uqasha Senrose

Ben Amir pernah dikatakan yang kononnya telah menjalinkan hubungan cinta dengan pelakon jelita, Uqasha Senrose. Gosip itu tercetvs apabila Ben Amir dan Uqasha Senrose kerap memuat naik foto bersama. Namun, Ben Amir telah menafikan dan membuat kenyataan yang dirinya dan Uqasha Senrose tidak menjalinkan hubungan dan hanya gandingan bersama dalam drama yang dilakonkannya ketika itu.

5. Wajahnya Yang Dikatakan Sama Dengan Syed Saddiq

via Pinterest

Satu ketika dahulu, akaun instagram Ben Amir pernah dib4njiri dengan mesej peribadi yang ingin mengenalinya dengan lebih dekat kerana tular tentang persamaan wajahnya dengan Ahli Parlimen Muar iaitu Syed Saddiq. Ben sendiri meng4ku bahawa dirinya juga pernah mendengar akan des4s desvs yang mengatakan wajahnya sama dengan Syed Saddiq.

Itulah antara 5 fakta menarik tentang Ben Amir. Bagaimana pula dengan pendapat anda tentang pelakon kacak ini? Harap Ben Amir terus sukses dalam kerjayanya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber : Murai my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.