[VIDEO] Sy perlu bertindak begitu” – Netizen Kec4m Gadis Tepuk Tangan Ayah Positif C0v!d-19, Ini Cerita Sebenar Yang Berlaku

Bila disahkan diri dij.angkiti v.irus C.ov!d-19 yang semakin mereb4k ini, seseorang itu mesti risau dan bimbang dengan kesihatan mereka dan orang sekeliling yang jadi kont4k rapat. Kalau dah sembuh sekalipun, kesan akibat j.angkitan virvs itu masih mempengaruhi kesihatan seseorang.

Tapi, berbeza pula dengan situasi gadis ini apabila dia dikatakan gembira siap tepuk tangan bila dapat tahu ahli keluarganya disahkan po.sitif C.ovid-19. Biar betul dia ni? Lain macam.

Bangga siap tepuk tangan

Video ‘gembira’ itu dimuat naik oleh seorang pengguna Twitter bernama sasorikageyoshi semalam menunjukkan video screen record selama satu minit daripada InstaStory gadis tersebut.

Video tersebut memperlihatkan bapa gadis tersebut sedang membuat sw4b test di dalam kereta secara pandu lalu selepas mereka satu keluarga disy4ki dija.ngkiti C.ov!d-19.

“Kami semua s.uspek C.ov!d-19 gais, aku tak tahu nak suka atau menangis dah ni.”

Selepas mendapat makluman tentang hasil swab test mereka yang positif, gadis ini seolah-olah meraikan berita tersebut dengan bersorak dan bertepuk tangan sambil merakam reaksi ibu bapanya yang duduk di bahagian belakang.

Netizen b.eng4ng

Melihat ruangan komen di Twitter, rata-rata netizen k.ecam perbuatan gadis tersebut kerana b.eng4ng dengan sikapnya yang seolah-olah menganggap wab4k ini sebagai suatu perkara yang boleh dibuat main.

Siap ada yang mempersoalkan kenapa perlu upload dekat sosial media kalau tujuan video tersebut hanya untuk menceriakan ayahnya.

Dia cuma nak pujuk ayah

Keca.m4n hebat yang diterima daripada netizen membuatkan gadis ini terpaksa ‘buka mulut’ dan cerita perkara sebenar.

Sebenarnya, InstaStory yang menunjukkan reaksi gembira gadis itu dibuat bertujuan untuk menceriakan ayahnya selepas beberapa kali dia pujuk ayah dia untuk buat sw4b test. Dia juga mohon maaf kepada semua pihak sekiranya InstaStory dia itu membuatkan ramai yang tersinggung.

Mungkin dia cuma berniat baik untuk tak nak bagi ayah dia risau dan sedih sangat, sebab itu dia cuba tunjukkan reaksi gembira dan positif. Sama-sama kita doakan ahli keuarga gadis ini sembuh dari vir.us ini. Amin…

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber: sasorikageyoshi

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.