[Video]Keterangan Pengasas Pr0duk Kosmetik Sudah Diambil, Ini Tlndakan Pihak PoIis.

Kota Bharu: PoIis sudah merakam keterangan pengasas produk kosmetik wanita yang didkwa mempersndakan Islam.

Ketua Jabatan Si.asatan Jnayah (JSJ), Kelantan, Asisten Komisioner Wan Khairuddin Wan Idris berkata, wanita berusia 30-an itu diambil keterangan Isnin lalu.

“Kita sudah memanggil mereka yang terbabit dalam video yang tular berkenaan. Setakat ini kita sudah merakam keterangan tiga individu termasuk pengasas kosmetik berkenaan.

“Bagaimanapun tlada tngkapan dibuat si.asatan dijalankan mengikut Sksyen 298 Kanun Kesksaan dan Sksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia.

“Kita menganggap ke$ ini sudah selesai buat masa ini kerana keterangan sudah diambil,” katanya ketika dihubungi.

Media sebelum ini meIaporkan, poIis menerima lporan berhubung seorang wanita dipercayai pengasas produk kosmetik yang didkwa mempersndakan agama Islam.

Ketua PoIis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Abdul Rahim Daud diIaporkan berkata, Iaporan diterima Ibu Pejabat PoIis Daerah (lPD) ini pada jam 10.25 pagi Ahad lalu.

Katanya, penga.du mendkwa melihat satu rakaman video dikongsi dalam WhatsApp memaparkan wanita Melayu lingkungan 30-an menyatakan dia tldak suka sembahyang dan semua orang tldak solat pada 2021.

Video:

Sementara itu, Mufti Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad meminta pihak berwajib menyia.sat dkwaan seorang wanita beragama Islam tldak pernah sembahyang dan tldak tahu mengambil wuduk sebagaimana tular.

Katanya, penguat kuasa agama amnya perlu menyia.sat mengapa wanita itu mengeluarkan kenyataan sedemikian yang bertntangan dengan ajaran Islam.

Sumber: hm,mk via dbongkar

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber: https://sinetronmalaya.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.