‘Wei, Mak Dah M4ti Ni. Transfer Aku Duit Mak RM6k, Aku Sempat Ambil Nombor Pin Mak’ – Anak

Foto sekadar hiasan

Pemergian insan tersayang terutamanya ibu bapa merupakan satu momen yang sangat sedih dan p.erit sehingga tidak dapat digambarkan dengan kata-kata. Bayangkan, insan yang banyak berk.orban masa dan tenaga menjaga serta menyayangi kita sepenuh hati telah pergi buat selama-lamanya.

Tetapi berbeza pula yang terjadi kali ini apabila ada seorang anak dida.kwa seakan tidak sedih dengan pem.ergian ibu sebaliknya hanya mementingkan wang sahaja.

Anak jaga mak t.enat di wad C.ov!d-19

Kisah ini dikongsikan oleh seorang pengguna Twitter iaitu hypePeep. Kejadian menyayat hati ini telah menimpa seorang wanita berusia 96 tahun ketika berada di salah sebuah w.ad C.ov!d-19.

Menurut sumber, pada suatu malam, wanita ini berada dalam keadaan t.enat. Oleh itu, disebabkan faktor umur, pihak perub.atan dipercayai membuat keputusan membenarkan anak wanita ini yang turut positif C.ov!d-19 untuk menjaga ibunya di w.ad tersebut.

‘Aku sempat ambil nombor pin mak’

Namun siapa sangka, dua hari kemudian, wanita ini telah pergi buat selama-lamanya. Tetapi apa yang lebih menge.jutkan apabila individu ini mend.akwa terdengar perbualan si anak di telefon memaklumkan bahawa si ibu sudah men.inggal dunia dan disebabkan dia telah menjaga ibunya di wad, dia meminta wang berjumlah RM6.000.

Paling tidak disangka, si anak terbabit dikatakan sempat meminta nombor pin akaun bank ibunya. Kejam! Menjengah ke ruangan komen, kebanyakan netizen meluahkan rasa g.eram dan tidak berpuas hati dengan tindakan si anak yang terga.mak mementingkan diri dan ‘g.ilakan’ harta.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber: hypePeep via ohbulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.