Tugas Cah Mulia, Berk0rb4n Nyawa Demi Meraw4t Pesakit

Jempol: “Tugas kau mulia Cah, kau berkorb4n ny4wa demi merawat pesak1t dan kami berbangga dengan kau”

“Kami sekeluarga masih terkejut dengan kejadian ini apatah lagi arw4h meningg4l dunia bersama bayi sulung berusia tujuh bulan yang dikandvngnya,” kata Mohd Nur Amin Mohd Zamri, 23, dari Kampung Serting Tengah, di sini, hari ini.

Mohd Nur Amin berkata, kakaknya, Siti Aishah, 26, yang juga anak kedua daripada empat beradik merupakan jururawat di Hospital Labuan meningg4l dvnia pada jam 10.40 pagi semalam selepas dimasukkan ke wad, 26 Mei lalu.

Katanya, berdasarkan penjelasan arw4h kakaknya itu sebelum ini, dia disahkan p0sitif C0v!d..19 selepas menjadi k0ntak rapat kepada seorang pesak1t yang menerima raw4tan di wad.

Menurutnya, kali terakhir dia berjumpa dengan Siti Aishah pada Januari lalu sebelum arw4h bertukar ke Hospital Labuan berikutan suaminya, Leftenan Muhammad Iqmall Muhammad Sukri bertugas sebagai pegawai tentera udara di sana.

Mohd Nur Amin berkata, kali terakhir dia berhubung dengan arw4h pada malam 30 Mei lalu menerusi aplikasi WhatsApp dan dia sempat memberikan kata-kata semangat kepada kakaknya itu.

“Arwah memberitahu masih demam, saki1t kepala selain degupan jantungnya dan bayi dalam kandungan laju namun tidak mengalami sesak nafas.

Gambar kenangan Siti Aishah Mohd Zamri ( kanan) bersama suaminya. FOTO Ihsan Mohd Amin Mohd Zamri

“Arwah kemudian menghubungi ibu dan ayah bagi meminta maaf selain mahu dihalalkan makan minum kerana arw4h merasakan tidak akan bangun pada keesokan hari,” katanya.

Menurutnya, pada jam 12 tengah hari, 31 Mei lalu, abang ipar menghubunginya memaklumkan arw4h dimasukkan ke unit raw4tan rapi akibat pendarahan di dalam perut namun bay1i dikandungnya dikatakan berada dalam keadaan baik.

Mohd Nur Amin berkata, dia sekeluarga terkejut dengan perkhabaran itu namun pada masa sama berharap tiada apa-apa yang akan berlaku ke atas arw4h kakaknya.

“Namun pada jam 11 pagi semalam, kami dikejvtkan dengan panggilan abang ipar yang memaklumkan kakak sudah meningg4l dunia bersama bayi yang dikandvngnya.

“Permintaan keluarga untuk mengebvmikan arw4h kakak di sini tidak dapat dilaksanakan berikutan keadaan semasa C0v!d.19 selain faktor keselamatan kesihatan,” katanya.

Menurutnya, arw4h kakaknya selamat dikebvmikan di Labuan pada jam 10 pagi tadi.

Biarpun kehilang4n arw4h, Mohd Nur Amin berkata, dia dan keluarga r3da dengan kejadian ini malah turut mengucapkan terima kasih kepada semua petugas di Hospital Labuan dan Tentera Udara Diraja Malaysia yang mengambil berat ke atas arw4h kakaknya ketika menerima raw4tan.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber: Harian Metro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.