Gantung Basikal Atas KepaIa, Dato Siti Nurhaliza Jadikan Koleksi Jutaan Ringgit Perhiasan Dinding Sahaja

Umum mengetahui bahawa sukan berbasikal seperti sudah menjadi trend dan gaya hidup sihat yang digemari oleh rata-rata masyarakat diikuti oleh beberapa kumpulan selebriti-selebriti terkenal negara yang turut sama menghidupkan aktiviti di jalanan ini sebagai satu inisiatif riadah.

Meskipun roda tayar dikatakan bulat sahaja, namun stigma terhadap hobi ini dianggap mahal kerana memerlukan kos tertentu untuk memiliki peralatan khas yang diperlukan malah bukanlah sesuatu yang murah kerana ianya memerlukan pelaburan.

Tidak dapat dinafikan terdapat jenama basikal yang mempunyai mekanisma yang agak ringkas dan boleh dibeli dengan harga mampu milik namun bagi jenis basikal yang memiliki spesifikasi yang lebih canggih menjadikan harga yang dijual setanding dengan nilai kereta mewah antarabangsa.

Meskipun fenenomena berbasikal nampaknya masih belum surut lagi bagi mereka yang masih berjinak-jinak dalam sukan ini, namun semenjak tempoh pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0 dilaksanakan, aktiviti riadah misalnya berjogging, atau sukan perseorangan sahaja yang dibenarkan dengan jarak minimum 2 hingga 3 meter dan hanya di kawasan kejiranan berdekatan dengan mematuhi segala prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan.

Mengetahui hal itu, penyanyi tersohor negara, Dato Siti Nurhaliza mengambil pendekatan untuk menggantung semua koleksi basikal-basikal mewah yang dimilikinya sekain akur akan pematuhan yang telah ditetapkan.

Memuat naik hantaran di Instagram, Dato Siti Nurhaliza berkongsi hiasan koleksi basikal yang dimilikinya selain kreatif menjadikan instrumen sukan berkenaan sebagai tatapan dekorasi ruang sudut yang diubah-suai seperti “ala-ala” pameran mewah.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk)

Bagi mereka yang mengenali penghibur kesayangan ramai ini Dato Siti Nurhaliza dengan aktiviti sukan berbasikal ini bukanlah merupakan individu baharu dalam kegiatan berkenaan malah sudah diceburi sejak beberapa tahun lalu.

Koleksi-koleksi mewah basikal yang dimilikinya digantung di setiap sudut ruang dengan gaya kreatif yang tersendiri meskipun ada yang menyoalkan spesifikasi keselamatan kerana terlihat sedikit bahay4.

Dato Siti Nurhaliza menerusi Insta Story miliknya bagaimanapun menjelaskan bahawa dekorasi kreatif itu adalah hasil sentuhan suaminya sendiri kerana dikatakan gemar untuk mengumpul dan dijadikan sebagai galeri di rumah.

Menjengah ke ruang komen, rata-rata penggemar basikal juga memuji tindakan beliau kerana terlihat begitu kreatif selain kagum akan koleksi basikal mewah yang dimiliki oleh selebriti ini.

Wah! Rare betul Tokti ada pameran basikal mewah sendiri di rumah, betul-betul kreatif ni dan boleh dijadikan sumber inspirasi!

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber : http://www.dnq.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.