[VIDEO] “Semb4h Lah Aku…”- Netizen Terkejut Dengan Respon Iqram Dinzly Yg Ditegvr PU Syed Selepas Did4kwa Buat Live Memes0ngkan Akid4h

Pelakon Iqram Dinzly sekali lagi ‘buat hal’ apabila terbaharu did4kwa telah cuba memes0ngkan akldah anak muda dalam agama Islam.

Menerusi aplikasi Bigo Live bersama seorang remaja, Iqram dengan mengenakan solekan yang meng3runkan pada wajahnya itu cuba ditegur.

Remaja berkenaan cuba untuk mengingatkan Iqram tentang Tuhan, namun, pelakon lelaki itu bercakap kenyataan yang boleh memes0ngkan akidahnya.

Malah setiap peringatan dari remaja tersebut Iqram hanya respon dengan ayat “Semb4hlah aku. Jadi semb4hlah aku…”. Malah, aksi dan mimik muka Iqram ketika itu juga kelihatan meng3rikan.

Klip tersebut bagaimanapun telah mendapat respon dan tegvran daripada Pencetus Ummah (PU) Syed menerusi akaun Instagram miliknya.

PU Syed mengingatkan agar anak muda atau pengguna media sosial yang lain supaya tidak layan sekiranya pelakon itu buat Live. Ini kerana bimbang akan terpes0ng akldah dan tidak mendapat sebarang manfaat dari interaksi sedemikian.

Tambahan pula, pada pandangan PU Syed, pelakon lelaki itu perlukan raw4tan dari segi ker0hanian dan akldah kerana khu4tir akan tersimpang lebih jauh.

“Dia perlu bawa untuk dapatkan raw4tan..kalau benar dia skit..tapi kalau dibuat dalam keadaan dia sedar..perlu diambil tindakan undang-undang kerana telah meros4kkan akldah diri dan umat Islam yg lain,” tulisnya.

PU Syed bagaimanapun telah mendapat respon dan maklum balas sendiri dari Iqram sendiri yang ber4ng dan tak bersetuju dengan komen pendakwah tersebut, malah mahu membawa perkara itu ke muka peng4dilan.

Sementara itu PU Syed terbaharu di laman sosialnya akui tidak takut dengan segala ugvtan kerana percaya apa yang ditegvr itu betul.

“Ambe(saya) tak takut jika benda yang ambe tegvr itu adalah benda yang betul dan salah di sisi agama..ambe tak ada masa untuk melayan seseorang yang bermain dengan akldah Islam utk kepuasan diri dan nfsunya..,” katanya.

Untuk rekod, ini bukan pertama kali Iqram melakukan perkara yang aneh dan menimbulkan kontr0versi.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

sumber:  https://gempak.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.