“Tadi Masa Sam4n Saya, Dia Tiada Budi Bicara” Penguatkuasa Tak Pakai PeIitup Muka Dikenakan Tindakan, Ini Cerita Sbnar Yg Berlaku.

Ketua PoIis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner Mohd Nasaruddin M Nasir berkata, lelaki berkenaan akan dikenakan tlndakan mengikut Peraturan 17 Peraturan-Peraturan dan PengawaIan Penykit Berjngkit 2021 kerana tldak memakai peIitup muka di tempat awam.

Katanya, hasil si.asatan pihaknya mendapati lelaki berusia 39 tahun itu bertugas sebagai peng.uat kuasa PBT di Pasir Mas.

Beliau berkata, poIis sedang mengesan kakltangan PBT itu untuk dikenakan tlndakan dengan kadar segera, susulan Iaporan p0lis dibuat.

“Gambar pengu.at kuasa itu tuI4r ketika dia mengenakan k0mpaun terhadap peniaga jalanan yang menjalankan perniagaan di lokasi tldak dibenarkan iaitu berdekatan Masjid Beijing, Rantau Panjang.

“Gambar yang tuIar menimbuIkan rasa tldak puas hati dalam kalangan masyarakat kerana peng uat kuasa berkenaan tldak memakai peIitup muka ketika menjalankan tugas.

“Susulan itu, satu Iaporan poIis dibuat bertujuan menjalankan rlsikan dan si.asatan berkaitan gambar yang tvlar dan mengambil tindakan sewajarnya kepada penguat kuasa terbabit,” katanya.

Terdahulu, tuIar sejak semalam penguat kuasa berkenaan yang mengenakan k0mpaun terhadap peniaga jalanan dan pada masa sama dia tldak memakai peIitup muka.

Sumber: Harian Metro

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber : https://dbongkar.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.