Elyana Kongsi Perkembangan Terkini, Sekali Dafi Masuk Komen Terus Kena Kec4m

Penyanyi dan pelakon, Elyana Emrizal, 34, yang sudah lima hari menjalani r.awatan radio.terapi kerana peny.akit k.anser l.imfoma tahap empat dihidapinya masih lagi memerlukan b.antuan oksigen untuk bernafas.

Elyana yang pernah popular dengan lagu Kalis Rindu dan ibu kepada dua anak perempuan ini sudah bert.arung mel.awan peny.akit k.ansernya sejak 10 tahun lalu.

Menurut Elyana yang dihubungi berkata dia bersyukur selepas beberapa hari menjalani r.awatan radioterapi itu, keadaan kes.ihatannya terkawal.

“Alhamdulillah, kes.ihatan saya masih terkawal. Cuma, sekarang ini saya kena selalu guna b.antuan oksigen sebab pernafasan belum okay lagi. Ditambah, saya pun ada b.atuk.

“Setakat ini, saya juga masih lagi dibekalkan satu pek susu untuk dimasuk ke dalam badan selama 16 jam kerana berat badan saya yang kurang sebanyak 35 kilogram. Jadi, susu ini sangat memb.antu untuk saya bertenaga.

“Selain susu, saya turut dibekalkan oleh doktor u.bat tambah selera makan untuk memastikan berat badan dapat bertambah. Maklumlah, saya sekarang tinggal t.ulang dengan kulit saja sebab dah tak ada isi sangat,” katanya.

Terdahulu, pada 16 Jun lalu Elyana menerusi bual bicara langsung di Instagram memaklumkan dia nekad menjalani r.awatan radioterapi itu untuk kesembuhan p.enyakit k.ansernya demi keinginan mahu terus bermain bersama anak-anak.

Menurut Elyana, dia perlu melakukan r.awatan radioterapi berkenaan sebanyak 10 sesi dan harus menghadapinya dengan cekal hati berikutan berat badan yang semakin mer.osot.

“Walau apapun c.abarannya, saya akan cuba harungi kerana nak sembuh dan sihat demi anak-anak. Saya masih lagi nak bermain-main dengan mereka dan saya tak mahu terbaring saja kerana rasa l.emah dan cepat penat.

“Selain itu, doktor pun tahu yang saya taknak melakukan k.imoterapi kerana r.awatan itu membuat saya bertambah s.akit dan jadi lemah. Oleh itu, saya buat keputusan untuk r.awatan radioterapi saja,” katanya.

Sepanjang berada di h.ospital untuk r.awatannya, Elyana kini kelihatan semakin bertenaga. Selain itu, dia juga banyak mendapat hadiah dan kata-kata semangat daripada keluarga, rakan artis dan peminat setianya.

Elyana yang rajin membuat bual bicara langsung di Instagram untuk berkongsi keadaan terkini kepada pengikut dan peminatnya, turut berterima kasih pada semua orang yang banyak mendoakan kese.mbuhan buat dirinya.

Umum mengetahui keadaan kes.ihatan penyanyi Elyana dan ramai yang telah menitipkan kata-kata semangat termasuk rakan-rakan selebriti.

Namun yang menarik perhatian adalah komen penyanyi Dafi kepada Elyana yang kemudiannya
dim.anipulasi oleh seorang netizen.

Komen Dafi yang bertujuan memberi kata-kata semangat kepada sahabatnya itu telah dibalas seorang pengikut sehingga meli.batkan bapanya, Menteri Pert.ahanan, Datuk Seri Ismail.

“Get well soon babe! Nanti kita lepak makan-makan okay…tapi kau yang mssak tau..hehehe..miss u,” tulis Dafi.

Bagaimanapun beberapa pengikut telah menulis komen balas seperti tidak berpuas hati gara-gara ayat Dafi mengajak Elyana ‘lepak makan-makan’.

Menerusi ruangan sama ramai pengikut lain menasihati warganet tersebut supaya tidak sewenang wenangnya kerana Dafi hanya memberikan kata-kata semangat buat Elyana.


Elyana juga dilihat tidak berdiam diri malah memberikan respons dan meminta Dafi supaya tidak terkesan dengan komen yang dianggap kurang cerdik.

“Dafiismailsabri Dafi, jangan hiraukan comment kurang pelajaran tu ya.. Kepada netizen, orang yang korang p.erli ni la yang ingat untuk mendokan saya dia depan Kaabah tanpa saya minta.

“Dia juga la yang buat surprise hantar s.uppliment yang dirasakan bagus untuk saya tanpa saya minta. Dia orang yang baik,” komennya yang telah mendapat hampir 600 tanda suka.

Komen tersebut kemudiannya dibalas tenang oleh Dafi. “Elyanaofficial1 yang penting kita tau friendship kita kan babe..Tak diaorg suk-suka je tu…aku ok je…,” balas Dafi disertakan emoji senyum.

Sehingga hari ini Elyana sudah enam hari menjalani r.awatan radioterapi kerana p.enyakit k.anser li.mfoma tahap empat dihidapinya masih lagi memerlukan b.antuan oksigen untuk bernafas. Bernikah dengan ahli perniagaan Khairul Anuar Husin pada 2010 dan mereka dikurniakan anak perempuan Cinta Sumayyah, 10, serta memiliki anak angkat, Cahaya Ramadhani, kini berusia dua tahun.

Sempena Hari Bapa hari ini, Elyana sempat memuat naik sebuah posting ‘khas’ buat suaminya iaitu Khairul Hussin.

Selamat Hari Ayah

Selamat Hari Ayah @khairulhussin75. Bonda,Cinta and Cahaya sayang sangat dekat ayah. Kalau ayah tak ada, kita orang tak best. Mesti nak kena ada ayah. Sebab ayah our superhero. Semua ayah boleh buat, kecuali pasang-pasang kabinet, katil dan apa sahaja yang ada skru tu memang ayah tak pandai. Nasib baik bonda power part tu. Sebab tu bonda selalu doa biar bonda pergi dulu dari ayah. Sebab tak boleh hidup dan tak best kalau tak ada awak.

Menurut Elyana, kehidupannya dengan anak-anak tidak akan lengkap sekiranya Khairul tiada di sisi mereka. Ujar Elyana, sepanjang mendirikan rumah tangga dengan Khairul, semua perkara suaminya mampu lakukan. Lebih tersentuh, Khairul sanggup menemaninya di hospital setiap kali menjalani rawatan kimoterapi dan radioterapi di hospital.

Tambah Elyana, suaminya seorang yang penyabar dan sentiasa menceriakan hari-harinya dan anak-anak. Sehingga satu tahap, Elyana berdoa agar Allah mengambil nyawanya terlebih dahulu berbanding suaminya.

Mereka perlukan ibu juga

Menerusi posting tersebut juga, rata-rata netizen tidak dapat menahan sebak apabila membaca luahan Elyana. Menurut netizen, Elyana perlu kuat melawan kanser demi anak-anaknya. Netizen turut berdoa agar Elyana segera sembuh dan kembali ke pangkuan keluarganya. Ini kerana, mereka saling melengkapi antara satu sama lain.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber: http://trendingsangat.pw

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.