Baru Je Bapa Siti Sarah Tegvr Anak-Anak Shuib, Sekali Ini Pula Terjadi Selepas Itu

” Awak semua ini dipanggil anak y4tim sebab tiada ibu.”

Itu antara ayat terluncur dari bibir Raissuddin Hamzah ketika menegvr tiga cucunya, Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, dan Ariq Matin, 6.

Menerusi sebuah vdeo yang dimuat naik dalam akaun Allahyrham Siti Sarah, ramai yang berasa cukup seb4k melihat telatah tiga beradik itu yang diberi nasihat oleh datuk mereka.

” Ramai yang tunggu perkembangan anak-anak, dekat sini kami akan kongsikan suka, duka, gelak, taw4 mereka.. Macam-macam ragam sementara nak besar.

” Ini semua hanya tegvran seorang atok untuk cucu-cucunya, melentur buluh biarlah dari rebungnya.

” Terima kasih tak terhingga kepada semua yang sentiasa mendoakan mereka, semoga doa-doa yang baik itu berbalik kepada kamu semua ya..” tulis kapsyen tersebut yang dipercayai dimuat naik oleh Shuib sendiri menerusi akaun Instagram Allahyrham isterinya.

Menurut ntizen, ayat tersebut antara yang mengundang seb4k sehingga ada antara daripada mereka menit1skan air mata apabila melihat tiga anak kecil itu dimarahi oleh datuknya selepas dikatakan bergadvh sesama sendiri.

” Mereka kena mar4h, aku pula yang ‘meIal4k’,” komen seorang ntizen.

” Kasihan. Saya tak dapat tahan air mata bahagian ‘anak y4tim,” tulis seorang lagi pengguna Instagram.

Bagaimanapun, terdapat juga ntizen yang bersetuju dengan cara tegvran Raissuddin kerana tndakan tersebut boleh membentuk akhlak dan semangat tiga beradik itu.

” Datuk mar4h tanda sayang. Semoga jadi anak-anak yang baik,” kata seorang ntizen.

” Lihat Matin mnangis, air mata aku pun melel3h sekali. Kasihan dia tak ada ibu nak pujuk,” tulis seorang ntizen yang turut mengalirkan air mata.

Sehingga kini, video tersebut telah meraih lebih 400,000 tontonan dan 99,000 tanda suka.

Dalam pada itu, rata-rata ntizen melahirkan rasa teruja dan tidak sabar untuk menanti kepulangan anak bongsu Shuib dan Siti Sarah iaitu Ayash Affan untuk bertemu abang dan kakaknya.

Ayash yang dilahirkan pram4tang pada 7 Ogos kini masih dir4wat di Hspital Canselor Tuanku Muhriz, Universiti Kebangsaan Malaysia (HCTM) dan dijangka dibenarkan pulang ke rumah tak lama lagi.

Sementara itu minggu lalu, Shuib, mengakui semakin teruja dan sudah menyiapkan barangan keperluan bagi menyambut kepulangan anak bongsunya, Ayash Affan.

Meskipun belum mendapat tarikh sebenar bila anaknya itu dibenarkan keluar hspital, Shuib atau nama sebenar, Shahmira Muhamad berusaha mencukupkan kelengkapan yang perlu sebaik mungkin.

” Tak adalah berhabis beli barang sangat pun. Baju-baju abangnya pun masih simpan lagi, tapi insya-Allah selepas ini barulah akan beli-beli sedikit baju (baru).

” Alhamdulillah, hari ini pun katil sudah sampai. Setakat ini, itu sajalah yang perkembangan terbaru,” kata Shuib yang memaklumkan dia masih menunggu tarikh bila Ayash akan dapat pulang.

Ini kerana, doktor masih terus memantau keadaannya selepas dikeluarkan dari inkubat0r baru-baru ini.

” Saya tak dapat pastikan bila ‘baby’ akan dapat balik. Doktor kata kena tunggu dalam tempoh dua atau tiga minggu lagi.

” Keadaannya pun semakin stabil dan berat ada peningkatan yang banyak,” katanya.

Terdahulu, Shuib memaklumkan Ayash yang lahir pram4tang pada 6 Ogos lalu sudah dikeluarkan dari inkubator di Hspital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM), Universiti Kebangsaan Malaysia.

Pada 9 Ogos lalu, Shuib kehiIang4n isteri tercinta, penyanyi Siti Sarah Raissuddin yang meninggI dnia ak1bat C0V!D.I9 di Unit Rwatan Rapi (lCU) HCTM.

Mereka berkahwin pada 26 Februari 2011 dan dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, Ariq Matin, 6 dan terbaru, Ayash.

Sumber:https://www.lamanhiburan.pw/

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber: https://www.dnq.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.