Gadis Terpksa Terima 11Tahun Perut Membesar, Jumpa Doktor Rupanya

11tahun diuji perut membesar dek gangguan mlstlk bukan satu perkara yang mudah bagi seorang gadis. Walaupun perutnya dilihat seperti sedang berbadan dua, tetapi perut tersebut sama sekali tidak ‘berisi’.

Kisah ini dikongsi oleh seorang gadis cekal menerusi beberapa buah video yang dimuat naik di laman TlkTok.

‘Allah uji kerana Allah sayang’

Menerusi video tersebut, gadis ini menceritakan kesakltan yang dilalui sehinggakan dia tldak mampu menampung berat badan untuk bergerak.

Bercakap mengenai rawatan, pelbagai inisiatif telah dilakukan termasuklah mendapatkan rawatan di hospital dan secara tradisional seperti saranan orang ramai.

Perut besar sebab mengandvng tldak, makhluk halus ya. Selama 11 tahun aku hadap semua ini sehinggalah sekarang

Hampir bertahun saya dirawat di hospital. Saya juga telah melakukan beberapa kali tebvk di bahagian perut dan pembdah4n. Keadaan saya tetap sama, tlada apa yang berubah.

Walaupun terdapat sesetengah individu mengambil kesempatan dengan mengenakan caj yang mahal bagi rawatan yang dilakukan, perkara tersebut sama sekali tldak menjadi penghalang buat gadis ini dengan harapan dia kembali sembuh seperti sedia kala.

Setiap kali orang bagitahu keluarga saya, mereka akan turuti. Walaupun jumlah yang diletakkan agak tinggi.

Allahuakbar hanya Tuhan saja yang tahu betapa perltnya keadaan apabila waktu sekolah keadaan perut seperti orang mengandvng. Ujian demi ujian yang saya hadapi.

Perltnya keadaan apabila keluarga sendiri tak percaya dengan keadaan dan situasi yang saya sendiri alami.

Pengalaman di hospital

Ujar gadis ini lagi, hampir dua tahun dia ulang alik ke hospital bagi menjalani rawatan seperti mana yang disarankan oleh doktor. Bagaimanapun, tiada sebarang hasil positif ditunjukkan.

Pada hari ketiga saya tinggal di hospital doktor scan ada nampak macam sesuatu dalam perut. Masa itu doktor terus dapatkan persetujuan daripada ibu bapa untuk lakukan pembd4han.

Mak ayah saya setuju dan masa masuk bilik bed4h. Mula-mula lima orang angkat saya untuk tukar katil, badan saya tk terangkat. Mereka terus tengok file saya dan saya ketika itu memang tak boleh nak bercakap atau bergerak.

Apa yang lebih mengejutkan, gadis ini mendkwa ada peristiwa pelik berlaku sebelum menjalani pembdah4n. Badannya berasa begitu berat dan terpksa mendapatkan bantuan seorang ustaz.

Sampai je ustaz tu bacakan surah dan doa. Mereka terus angkat saya kali kedua. Alhamdulillah badan saya dah ringan sampai dalam bilik bedah. Saya dibiuskan saya sedar ustaz tu masih ada di tepi saya.

Kesudahannya dalam perut saya tiada apa-apa hanya ada kesan lvka sahaja

Gadis cekal diuji

Sumber : ohbulan

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber: https://transformasi.pw/