Bukan Mahu Kereta Mewah, Ibu H4mil Mengid4m Naik ‘Stroller’ bayl

Apabila berada di fasa keham1lan, segelintir golongan ibu pasti mengalami rasa meng1dam atau keinginan pel1k sehingga suami sedaya upaya untuk menunaikan kemahuan tersebut.

Selain mengid4m makanan yang sukar diperolehi, terdapat juga individu teringin mencuba perkara ‘pel1k’ tidak terjangkau d3k ak4l seperti dilakukan seorang wanita ini.

Menerusi aplikasi TikTok, wanita tersebut yang juga usahawan Farhana Zahra memuat naik satu video memaparkan dirinya menaiki ‘stroller’ bay1 sambil ditolak oleh suaminya di sebuah tempat awam.

Tidak seperti kebanyakan ibu ham1l lain, wanita berusia 31 tahun itu dilihat tidak memilih harta benda seperti kereta mewah Lamborghini sebaliknya hanya teringin ‘bersiar-siar’ atas ‘stroller’ berkenaan.

“Korang ada tak mengidam pelik-pelik? Haha kongsi la,” tulisnya yang dipercayai sedang dalam fasa  trimester ketiga.

Selain itu, terdapat juga satu lagi video dikongsi Farhana atau mesra dipanggil Cikna memaparkan tindakan sama sekali gus meluahkan rasa terharu terhadap suami yang tidak jemu melayan kehendaknya.

“Korang layan isteri macam pemaisuri tak ? Hah tak?? Hmm lemah… yang ada isteri dengar dan tengok sampai habis kalau nak kaya melalui isteri,” katanya lagi.

Meninjau ke ruangan komen, video pertama itu meraih 845,500 tontonan dan pelbagai reaksi netizen yang rata-rata memberi sindiran kepada wanita terbabit k0n0nnya ‘meng4da-g4da’ di khalayak ramai.

Bagaimanapun, ada juga segelintir wanita memahami konsep keinginan tersebut selain berkongsi pengalaman masing-masing dalam berdepan rasa mengidam sewaktu ham1l.

Mengid4m meng4da la tu!

Nasib saya tak mengarvt macam ni

Aku pula yang m4lu

Tak perlu perl12, selagi bukan benda har4m…

Mengada sangat layan perasaan tu

Setiap ibu mempunyai rasa mengidam yang berbeza-beza, jadi lebih baik sekiranya tidak menudvh sebarangan tanpa mengetahui perkara sebenar! Paling penting, kandungan dan ibu dalam keadaan sihat.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber: TikTok @farhanazahra91