[VIDEO] ‘Saya Takkan Maafkan Dia’ – Wanita Bawa 3 Anak Dan Ibu Tua Duduk Hotel Bajet Selepas DihaI4u Suami

(Skrol ke bawah untuk menonton video)

” Saya kena h.aIau tu waktu malam, bayangkan dia umpama tak ada perikemanusiaan.

Demikian luahan seorang wanita yang sebelum itu berkongsi vdeo yang menunjukkan barangan peribadinya berselerakan didkwa diletakkan suaminya di luar rumah yang berkunci sehingga mengundang sebak netizen.

Bercakap kepada mStar, Norfaezah Mansor berkata peristiwa hitam itu berlaku pada tahun lepas apabila dia bersama tiga anaknya, termasuk seorang bayi serta ibunya yang berusia 70 tahun dihaIau keluar oleh suaminya.

” Dia ha.Iau saya dengan mak umur 70 tahun serta anak saya yang kecil masa tu umur tak sampai setahun.

” Saya rasa sedih sangat terutama sekali bila memikirkan tentang mak, saya rasa sangat terkiIan dan tak akan maafkan dia sampai bila-bila sebab buat mak saya macam tu,”

Norfaezah berkata demikian selepas berkongsi video menunjukkan barang-barang peribadinya diletakkan di luar rumah di aplikasi TikTok.

Menurut Norfaezah selepas diu.sir, dia terpaksa tinggal di hotel bajet di Kluang, Johor selama seminggu sementara mencari rumah sewa untuk didiami mereka berlima.

Norfaezah membeli rumah ini sebagai persediaan sekiranya rumah tangganya tidak dapat diselamatkan dan ia akhirnya benar-benar berlaku.

” Saya, ibu dan tiga orang anak saya terp.aksa tinggal sementara waktu di hotel bajet, RM100 satu malam.

” Kemudian saya jumpa sebuah rumah yang disewa RM500 sebulan di Kluang juga. Saya pilih rumah tu sebab dekat dengan sekolah anak saya,” katanya.

Norfaezah berkata, rumah tangganya mula berantakan apabila suaminya ‘ka.ntoi’ bersama wanita lain sewaktu dia dalam pantang selepas melahirkan ketiga.

Bercerita tentang apa yang dialaminya pada masa itu, Norfaezah yang bertugas sebagai pegawai bank berkata dia pada mulanya cuba memperbaiki serta mempert.ahankan rumah tangga yang telah dibina selama tujuh tahun.

” Mak memang pada mulanya tak bagi berpisah tapi malam tu saya ceritakan segala-galanya pada dia, masa tu baru dia terima.

” Masa saya dengan suami bergduh besar mak memang sedih sangat sebab dia memang percayakan lelaki tu,” katanya.

Norfaezah bagaimanapun bertindak bijak kerana sebaik mengetahui bahawa suaminya mempunyai hbngan dengan wnita lain, dia membeli rumah secara senyap-senyap sebagai persediaan sekiranya rumah tangga yang dibinanya benar-benar tidak dapat diselamatkan.

Ibu Norfaezah dan anak-anaknya di rumah yang mereka sewa.

” Tak lama lepas dia k.antoi tu saya tuntut fasakh tapi dia tak nak. Masa dalam tempoh tu kami masih bersama, tak nak berpisah sebab fikirkan keluarga dan anak-anak.

” Tapi senyap-senyap saya ada membuat persediaan beli rumah. Saya bekerja tapi saya tambah pendapatan saya dengan buat bisnes sendiri.

” Cuma masa saya dih.aIau rumah tu masih belum siap, dalam lebih kurang enam bulan jugalah saya tinggal di rumah sewa sebelum pindah ke rumah sendiri.

” Suami saya sebelum ni pun memang tak ada bagi saya nafkah satu sen pun, saya survive sendiri dengan anak-anak, ” katanya.

Setelah hampir setahun, dia kini meneruskan kehidupan seperti biasa sebagai ibu tunggal kepada tiga anak yang kian membesar.

Gambar, (kiri) Rumah yang dibeli Norfaezah dan (kanan) iIbu Norfaezah dan anak-anaknya di rumah yang mereka sewa.

Norfaezah berkata sebaik-baiknya, golongan wanita perlu memastikan mereka mempunyai pendapatan mahupun aset sendiri.

” Pesanan untuk wanita, sebahagia mana pun kita cuba pastikan ada aset atas nama sendiri supaya tak dibuang macam sampah.

” Sebagai wanita, kalau suami tak bagi kerja cuba cari jalan untuk ada pendapatan sendiri. Saya cakap sebab dah banyak kes begini berlaku, ” katanya.

Norfaezah tabah membesarkan tiga anaknya selepas berpisah dan dihaIau oleh bekas suami.

Dia yang mula berkecimpung dalam bidang perniagaan turut mengajak ibu tunggal lain untuk sama-sama menjana pendapatan bersamanya.

” Saya memang minat sejak kecil, dulu saya rajin tolong mak saya jual nasi lemak tepi jalan, masa saya kerja dulu pun, lepas kerja saya jual makanan sikit-sikit.

” Saya pernah buka spa dekat rumah dulu dan sejak tahun lepas saya mula berjinak-jinak dengan perniagaan produk penjagaan kulit, ” katanya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber:mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.