Zarina Zainuddin Tunjuk Rakaman Vldeo Detlk Detlk Azal L0mpat Kelvar Dari Kereta. Ini Tempat Yg Dia Tuju

Bagi peminat yang mengikuti perkembangan hidup Zarina Zainuddin melalui media sosial, selain karier seni dan perniagaan pulut kuning yang diusahakan, pelakon ini kerap memaparkan rutin harian bersama dua anak kembar, Azil dan Azal.

Membesarkan dua anak istimewa pengh.idap a.utisme bukanlah mudah bagi wanita separuh abad ini. Bagaimanapun, kes.abaran pelakon yang mula dikenali menerusi filem Bintang Malam itu berdepan ke.renah anak-anak dipuji peminat dan pengikutnya.

Bukan c alang-c.alang wanita terutama ibu berkerjaya sepertinya mampu berdepan saat s.ukar seperti itu setiap hari.

Lompat Keluar

Pelakon, Zarina Zainuddin berkongsi detik c.emas apabila memaklumkan anaknya, Azil dikatakan telah melompat keluar daripada kereta semata-mata ingin membeli surat khabar di sebuah kedai serbaneka. Video disediakan di bawah.

Jelasnya Zarina, perasaannya pada ketika itu sangat berdebar dan dia hanya berharap agar Allah sahaja yang dapat melindungi anaknya itu.

“Aduhh kering d.arah saya azil lompat dari kereta nampak Petronas nak cari surat khabar dia. Hari ni hari jadi Azil azal yang ke-25 Happy birthday Azal Azil.

“Yang orang tak tahu sebenarnya video ini dirakam setelah saya kejar azil di tempat yang selamat. Yang orang tak tahu hati saya berdebar debar sampai sekarang, tulisnya.

Kenyataan tersebut dikongsikan oleh ibu kepada empat orang cahaya mata itu menerusi sebuah hantaran yang dimuat naik di laman Instagram serta facebook.

Dikesempatan itu juga, Zarina turut memaklumkan hari ini merupakan hari lahir anak kembarnya itu, Azal dan Azil yang ke-25 tahun.

Katanya lagi, dia akan tetap menjaga anak-anaknya itu sebaik mungkin meskipun orang diluar sana tidak faham akan kep.ayahan yang dilaluinya itu.

“Yang orang tak tahu saya cuma berserah pada Allah segalanya saya lalui saya r.edah saja. Janji saya jaga anak saya sebaik mungkin dan saya tak pernah k.asari anak saya,” katanya lagi.

Melihat di ruangan komen, rata-rata netizen meluah rasa syukur kerana tiada sebarang keja.dian yang tidak diingini berlaku malah mereka juga turut menitipkan ucapan hari lahir buat Azal dan Azil.

Reaksi Orang Ramai

“Happy birthday Azal dan Azil. S.abar Kak Ina sayang. Anak-anak syurga tu.

“Bah.ayanya, pintu pun terbuka lagi tu. Semoga Allah lindungi Azal dan Azil. Happy birthday.

“Happy birthday Azal dan Azil. Semoga menjadi anak yang berjaya dunia akhirat. Semoga Kak Ina tabah atas segala dugaan yang Allah SWT berikan. Allah sayang kita,” antara komen-komen yang ditinggalkan netizen.

Assalam kak.. cuba akak order surat khabar yg dia boleh hantar ke rumah kak… Btw happy birthday utk anak2 akan semoga di murahkan rezeki dan kebahagiaan seisi keluarga.

Happy birthday Azal n Azil, smga Allah pnjgkn usia, diberi kes.ihatan yg baik .Bahagia dunia akhirat bt Puan Zarina sekeluarga. Amin.

Peluk ciu.m anak bujang, Zarina Zainuddin diteg.ur supaya jaga batas – “Anak saya tak ada n4fsu yang begitu”

TINDAKAN pelakon Zarina Zainuddin berkongsi momen indah mengendalikan anak sulungnya yang menghidap autis.me iaitu Muhammad Razil Azrai atau Azil di laman Instagram mengundang teguran seorang netizen.

Individu berkenaan menegur tindakan Zarina memeluk Azil dan mengingatkan mengenai batas pergaulan antara ibu dan anak bujang.

“Jangan peluk-peluk sangat dengan anak bujang tu, dia pun ada n4fsu juga!” tulis seorang pengikut.

Terkes4n dengan teguran yang ditinggalkan individu tersebut, Zarina segera memb4las komen wanita berkenaan.

“Apa la anak sendiri difikir begitu. Apalah pemikiran awak, anak saya tak ada nafsu yang begitu… dia cuma ingin belaian kasih sayang dari seorang ibu,” jawab Zarina.

Zarina jawab komen yang ditinggalkan seorang pengikut di Instagram.

Sebelum itu, Zarina memuat naik rakaman video memeluk dan mencium Azil yang kelihatan berada dalam keadaan tenang.

“Hari ini memang di rumah sahaja Azil pagi tadi dah ke kedai beli surat khabar… harini tak ada bagi ubat apa-apa kat Azil, ubat kasih sayang sahaja,” tulis Zarina pada ruangan kapsyen.

Rata-rata peminat menyokong tindakan Zarina membelai dan memelihara Azil dengan kasih sayang, lebih-lebih lagi anak lelakinya itu mempunyai kekurangan diri.

Azil (kiri) bersama kembarnya, Azal (kanan).

“Anak-anak istimewa ni adalah anak-anak syurga… memang perlu sentiasa di peluk dan dibelai agar dia rasa sentiasa disayangi.

“Azil ni anak istimewa, dia dah macam anak kecil yang perlukan belaian kasih seorang ibu… dia seolah-olah didunia sendiri dan tak macam manusia normal lain.

“Agaknya orang yang komen tu tak pernah beri kasih sayang dekat anak ke sampai tergamak cakap macam tu? Azil dan Azal anak syurga, jangan cakap sebarang kalau tak faham!” komen pengikut.

Azil yang kini berusia 25 tahun memiliki seorang lagi kembar lelaki bernama Azal yang juga merupakan seorang penghidap autisme.

Kredit : Online Malaya, Mstar

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber : http://limauasamboi.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.