Bek4s Gimnas Negara Dengan Pencapaian Perub4tan Membanggakan, Kenali Dr Farrah Hani Imran Yang Tvlar

Seorang bekas gimnas negara, Farrah Hani Imran tular di media sosial apabila jaguh negara ini mencatatkan jaga dan pencapaian yang membanggakan pada negara.

Menerusi laman sosial Facebook, seorang pengguna berkongsi kisah Dr Farrah Hani yang merupakan seorang doktor dan pensyarah di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) bermula tahun 2006.

“Sebelum Farah Ann atau El Regina Tajuddin, negara kita terlebih dahulu melahirkan sebutir permata bernama Farrah Hani Imran.

“Yang sebenarnya aku bukan nak cerita sangat pasal kehidupan atlet Farrah Hani, tetapi lebih kepada siapa dia selepas atlet.

“Untuk pengetahuan, seperti di pangkal namanya tertera Dr – Farrah Hani ialah pemegang ijazah kedoktoran perubatan dari medicine University antara yang terbaik di dunia, Royal College of Surgeons Ireland pada tahun 2002, kemudian dia sambung buat MRCS Surg3ry di University yang sama sampai tahun 2005.

“Dah steady dapat degree doktor yang power dengan title atlet pingat emas, Farrah Hani tak tinggal terus di UK sebaliknya dia terus pulang ke Malaysia.

“Mengenangkan bidang kedoktoran plastic surgery masih belum berkembang di Malaysia, bermula tahun 2006 Farrah Hani sambung pula pelajaran di USM dalam pengkhususan Plastic & Reconstructive Surg3ry.

“Pada masa yang sama juga beliau telah pun bertugas sebagai doktor dan pensyarah di UKM bermula tahun 2006,” tulis pengguna terbabit.

Menurutnya lagi, Dr Farrah Hani turut melakar sejarah apabila menerima dua pengiktirafan penting dalam bidang perubatan iaitu Constable Fellowship Award, American plastic surg3ry association dan Association of Graduates Medal by the Royal College of Surg3ons in Ireland.

“Apa jasa Dr Farrah Hani di UKM dan kepada rakyat Malaysia amnya? Selain menjadi doktor dan pensyarah kanan perub4tan, Farrah Hani turut memikul beberapa tanggungjawab penting di UKM seperti Head of Plastic and Reconstructive Surg3ry, Head of Burns Unit, Head of Wound Care Team, Head of Surgic4l Module/ Surg1cal Co-ordinator dan Head of Surg1cal Module & Mentor.

“Farrah Hani juga baru dilantik ke jawatan Professor Madya. Masuk tahun ni, dah 15 tahun Farrah Hani memberi khidmat kepada UKM. Dan menurut CV dia juga ada tertulis yang dia dalam fasa akhir siapkan PhD dari University College, Dublin,” jelas pengguna itu lagi.

Lebih menbanggakan apabila Farrah Hani turut menyumbang semula kepada pasukan gimnas negara.

Pada Sukan SEA 2017, Farrah Hani menjadi pengurus pasukan gimnastik dan berjaya bawa pulang 8 pingat emas.

Flag handling over ceremony by Director General MSN Zolktles Embong[/caption]

“Dalam CV dia juga ada remark tertulis “Team Manager, Malaysian Rhythmic Gymnastics National Team (Pro-Bono Voluntary Work). Pro Bono ni mudah faham maksudnya PERCUMA. Ya dia buat kerja percuma, Pro Bono untuk negara.

“Ini contoh doktor cerdik pandai yang return back energy dan jasa kepada nusa bangsa. Dia power. She serves her country well!” ujarnya lagi.

Di ruangan komen, ramai wargamaya menceritakan pengalaman mereka dan keluarga sewaktu menjalani raw4tan bersama Dr Farrah Hani di HUKM.

Sehingga kini, perkongsian tersebut telah menerima hampir 10,000 tanda suka daripada warga Facebook.

Sumber: Gempak

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber : http://www.dnq.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.