Adik Tak Sanggup Lagi Lihat Jahidah Sakit, Tapi Kasihankan Anak Buah Yang Masih Bayl

Umum sedia tahu tentang kisah seorang wanita yang menjadi m4ngsa bel4sanan suami sehingga k0ma dan mengalami keced3raan 0tak kekal sehingga ke saat ini.

Jahidah Nordin yang baru sahaja melahirkan seorang bay1 lelaki diberi nama  Ehsan Nufail kira-kira tiga bulan lalu diuji sekali lagi apabila dijangkiti wabak C0v!d.19 pula dan perlu ditempatkan di Hospital Tengku Jaafar.

Namun begitu, menerusi perkongsian terbaru adiknya Fauziah Nordin di TikTok, dia memaklumkan yang kini ahli keluarga berada dalam keadaan tersep1t susulan mendengar kenyataan daripada doktor yang merawat.

Menurut doktor ketika menghubunginya, keadaan Jahidah sangat lem4h dan berisik0 mengalami ser4ngan jantvng selain memerlukan proses bantuan pernaf4san (CPR).

“Kali keberapa doktor panggil lagi nak terangkan tentang kakak, dengan keadaan kakak macam itu, badan makin lem4h, risik0 jantvng berhenti..”
“Kalau terjadi keadaan lagi tervk, kami pun tidak mengharapkan macam itu,  Perlukan persetujuan waris untuk buat CPR. Tetapi, keadaan itu akan menyeks4kan dia, dia memang terlantar, telah banyak kesakitan yang dia lalui selama hampir setahun,” tulisnya.

Tambah Fauziah lagi, dia berasa seb4k dan tersep1t apabila memikirkan tentang nasib bayi Jahidah yang sudah tentu masih memerlukan ibunya.

Namun, dalam pada masa yang sama dia sebagai ahli keluarga tidak sanggup melihat kakaknya terus mender1ta kerana mereka sendiri tidak tahu wanita itu berasa sakit di bahagian mana kerana 0takknya sudah r0sak kekal.

Ya Allah, memang saya tak tahan lagi s3ksa kakak, tetapi bila fikir Nufail, sebak rasa, tidak henti lagi mengalir air mata ni, sakit sangat tidak tahu mahu luah macam mana. Ajal mavt di tangan tuhan, tetapi apa yang doktor beritahu itu ada betulnya. Mungkin kalau dia boleh balik rumah pun, tidak tahu berapa lama,” luahnya.

Untuk rekod, sekitar Mei 2022, Jahidah  telah menjadi m4ngsa pukul suaminya di Johor Bahru sehingga mengalami keced3raan par4h pada kepala dengan tengkor4k terpaksa dibuang akibat pendar4han selain r4hang, tvlang belakang serta rusvk ret4k.

Ketika itu juga, wanita tersebut sedang ham1l anak sulung mereka dan melahirkan bay1 lelaki dalam keadaan k0ma.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber: http://www.klmenjeritvideo.dnq.news/