Faezah Elai Meng4ku Dia Ibu Tlri! Terpksa Bvka Cerita Ibu Kndung Dengan Anak Tlri

Ibu tir1 berhak dihargai, Faezah Elai beri n4sihat kepada gol0ngan ibu, “jangan cu cuk anak suruh bnci tapi hang tak jaga!”

Tugas seorang ibu t1ri tidak mudah seperti yang disangka, perkara itu diluahkan pelakon, Faezah Elai yang kes.al dengan men.taliti segelintir masyarakat yang sering memandang ser0ng status berkenaan.

Faezah yang menjaga tiga orang anak tirl daripada perk4hwinan pertama suaminya, pengarah, Heykal Hanifah memberitahu golongan mereka berhak mendapat penghormatan seperti mana ibu kndung.

Jadi ibu tirl bukan satu kerja yang mudah, sering disalah erti oleh masyarakat, peranan hanya dihargai segelintir pihak.

“Jika ada sesuatu berlaku kepada anak tir1 kamu akan dipersaI4hkan. Orang akan cakap duduk dengan mak t1ri macam itulah mana sama duduk dengan mak sendiri. Mesti strᗴss dengan mak tirl la tu.”

“Tetapi jika mereka berjaya, kredit diberikan kepada ibu kndung. Apa jenis ment4liti macam ni, ini bukan zaman Cinderella, mak tir1 buat n4ya kat anak tir1,” tulisnya.

Dalam pada itu, Faezah atau nama sebenarnya Nurul Faezah Elai berkata apa yang diperkatakan itu bukan terjadi kepada keluarganya.

Malah, tambahnya dia menghormati perasaan ibu k4ndung kepada anak-anak tir1nya dan tidak pernah bercerita apa-apa yang boleh mengundang perkara tidak baik.

“Saya bukan cakap pasal hidup saya, saya bersyukur dikurniakan tiga orang anak tir1 yang memahami. Ya, saya jaga mereka selepas saya berkahwin”

“Saya amat menghormati perasaan ibu mereka dan kerana itu saya tidak pernah berkongsi pendapat tentang anak tir1 saya kerana bimb4ng ibu mereka akan mar4h dengan mereka”, ujarnya.

Pelakon drama Setelah Cintaku Pergi ini turut menasihatkan golongan ibu yang mempunyai anak yang dijaga ibu t1ri mereka agar tidak menanamkan sikap bnci dalam diri knak-knak itu.

“Ibu liri berhak pendapat penghormatan yang sama diterima oleh seorang ibu, mereka mencur4hkan seluruh masa, tenaga dan kasih sayang kepada anak yang tidak mereka l4hirkan ”

“Oleh itu, kepada semua ibu, sekiranya anak-anak anda mempunyai ibu tlri yang menjaga mereka, anda adalah seorang ibu yang bertuah!”

“Free your children from loyalty…beritahu mereka perlu menyayangi ibu bapa tiri mereka dan bukan cu cuk anak suruh bnci tetapi hang tak beIa anak hang, mak tlri yang beIa”

Faezah berkhwin dengan Heykal pada 9 September 2011 dan dikurnIakan dua cahaya mata iaitu Dealova Heyrinna dan Aurora Heyrinna. Faezah turut menjaga tiga orang nak tlrinya iaitu Luqman Hakim, Sarah dan Luq Adam.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber: https://www.dnq.pw/