Ketua Polis Akhlrnya Tampil, Ded4h Apa Yang Akan Dibuat Lepas Wanlta Mengamuk Masa SJR

Sejak semalam, tul4r sebuah video di media sosial memaparkan seorang wanita bertindak mem4ki h4mun anggota polis yang bertugas di sekatan jalan raya (SJR) selepas disaman akibat cukai jalan dan insurans tamat tempoh.

Seorang pengguna Facebook, El Jojoe Jemadin memuat naik video memperlihatkan wanita yang dikenali sebagai Wawa itu meninggikan suara terhadap beberapa anggota polis di lokasi terbabit dalam loghat Sabah.

“Wahid Enterprise #biad4p #kaulahpalingGagahKonon. Mereka hanya jalankan tugas, bagi kerjasama lah senang.. bukan pakai harrier, super king segala kau berkuasa,” tulis El Jojoe Jemadin.

Walaupun wanita itu menjer1t di sana sini, anggota polis tersebut dilihat tetap tenang menjalankan tugas sambil mengeluarkan notis sam4n.

“Kau dengar sini, aku ajar engkau…”
“Jaga mulut kau…”
“Kau ingat tu eh. Nama aku Wawa, Wahid Enterprise..” 

Itu antara dialog dilontarkan wanita tersebut yang dipercayai seolah-olah tidak berpuas hati dengan tindakan anggota polis berkenaan.

Rakaman video berdurasi seminit 29 saat itu mendapat 10,000 perkongsian dan pelbagai reaksi netizen yang memberi komen terhibur dengan gelagat Wawa selain memuji sikap profesional anggota polis.

Respon Ketua polis,

Kota Kinabalu: “Kita akan s.iasat secara menyeluruh b.abitkan kedua-dua belah pihak sebelum t.indakan selanjutnya diambil,” kata Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hazani Ghazali berhubung video tul4r seorang wanita men.engking anggota polis di sebuah sekatan jalan raya (SJR) di negeri ini.

Rakaman video berkenaan tul4r di media sosial sejak semalam memaparkan in.siden yang dipercayai berlaku pada 1 Jun lalu sehingga menerima pelbagai reaksi termasuk kec.aman daripada warganet walaupun tidak diketahui p.unca sebenar keja.dian.

Terdapat d.akwaan wanita terb.abit bertindak sedemikian kerana dikatakan terpaksa menunggu hampir 30 minit sebelum diberitahu kesal.ahannya selain timbul juga d.akwaan kononnya wanita terba.bit b.erang selepas disi.ndir oleh anggota polis yang bertugas di lokasi berkenaan.

Bagaimanapun, p.unca wanita ter.babit dikenakan s.aman adalah atas kes.alahan c.ukai jalan dan insurans kenderaan tamat tempoh.

Dalam rakaman itu, beberapa anggota dan serta pegawai polis turut dilihat cuba menenangkan wanita berkenaan.

Menurut Hazani, pihaknya akan memanggil wanita terb.abit untuk diambil keterangan bagi memb.antu s.iasatan.

Katanya, Timbalan Pendakwa Raya juga menasihatkan polis supaya menjalankan s.iasatan mengikut S.eksyen 506 K.anun Kes.eksaan.

“Kita akan menjalankan si.asatan secara menyeluruh membabitkan kedua belah pihak sebelum tindakan selanjutnya diambil. Sekiranya terb.ukti benar ada anggota polis yang mengeluarkan kenyataan menyin.ggung perasaan wanita terbabit kita akan ambil ti.ndakan,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Hazani berkata, begitu juga t.indakan akan diambil sekiranya terbukti wanita itu yang menjadi punca ketegangan yang berlaku di SJR berkenaan.

Sementara itu, ketika ditanya mengenai da.kwaan polis tidak sepatutnya mengeluarkan s.aman disebabkan cukai jalan berkenaan tidak dapat diperbaharui ketika penguatkuasaan P.erintah Kawalan Pergerakan (PKP), Hazani berkata, cukai jalan kenderaan wanita berkenaan tamat sejak awal tahun ini.

Katanya, perkara itu tidak dapat diterima memandangkan penguatk.uasaan PKP pernah dihentikan dua kali sebelum ini.

“A.lasan itu tidak boleh diterima, sekalipun cukai jalan tidak boleh diperbaharui, mengapa insurans kenderaan tidak diperbaharui?,” katanya.

Kredit : HMetro

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber : https://www.two.e-kesah.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.