“K4nser Ayah Dah Tahap Empat” -Doktor Cakap Menanti Hari Je!! Kata Kata Ustaz Ebit Lew Undang Rasa Sebak Kita Semua

Ustaz Ebit Lew Diuji Lagi Sekali

Pohon doakan buat ayah saya ya. Dr kata kanser perut last stage. Menanti hari. K4nser dah merebak semua. Semoga Allah mudahkan buat ayah saya. Dapat izin tengok sekali je dan sekejap tapi full ppe dan test c0vid negatif. Terima kasih kkm. Lama lagi kuarantin. Maafkan ebit ye bapak. Ebit tak dapat jaga disaat begini. Terima kasih adik beradik semua yang menjaga. Terima kasih semua yang mendoakan.

Hari tu masa sedar ayah saya cakap. Teruskan kerja sempurnakan misi membantu. Ya Allah angkatkanlah s4kit dari ayah saya. Berilah yang terbaik buatnya. Ebit sayang mak. Ebit sayang bapak sampai bila-bila. Mak dah pergi dulu. Rindu mak. Rindu bapak. Terima kasih bapak atas segalanya. Ya Allah jika ada pahala atas sedikit kebaikan yang kulakukan. Alu hadiahkan semuanya buat bapak. Hilangkanlah s4kitnya. Janganlah bapak rasa s4kit tu. Terima kasih ya Allah.

Posting Asal

Sumber: fb ebit lew

Terdahulu…

‘Ayah pesan sempurnakan kerja di sana kerana Allah’ – Ebit Lew mohon doakan bapa terlantar s4kit

KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew berkongsi di media sosialnya tentang berita terbaharu bapanya.

Menerusi hantaran terbaharu di akaun Instagram, Ebit memaklumkan status kesihatan bapanya yang kini berada pada tahap kurang memuaskan dan dijaga oleh abangnya.

“Pohon doakan ye. Sakit ayah semakin berat. Sekarang di hospital di jaga oleh abang saya. Pohon doakan Allah hilangkan rasa sakitnya dan beri cepat sembuh,” kata Ebit dalam hantarannya yang dimuat naik pada Jumaat.

“Ya Allah…. sembuhkanlah ayah ku. Bila call ayah masa sedar, ayah cakap sempurnakan kerja di sana kerana Allah. Hidup ini satu perjuangan. Kadang dah tak sedar sangat. Ya Allah…

“Insya-Allah akan balik dalam masa terdekat. Doakan yer semuanya,” tulisnya.

Difahamkan, pemdakwah kesayangan ramai ini dipercayai masih berada di Mesir kerana melaksanakan misi kemanusiaan di Gaza.

Ebit berlepas ke Mesir pada 25 Mei lalu untuk menjayakan misi bantuan kemanusiaan dengan menyampaikan sumbangan kepada rakyat yang terjejas.

Terdahulu, Menteri Luar, Datuk Seri Hishammuddin Hussein memaklumkan, misi kemanusiaan Ebit dan delegasinya itu berjalan dengan lancar dan sentiasa memberikan perkembangan tentang misi tersebut.

Timbalan Menteri Luar, Datuk Kamaruddin Jaffar berkata pendakwah berkenaan ke sana untuk misi tersebut bermula 25 Mei hingga 30 Mei 2021.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber : https://f-uh.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.