“Setakat mengvrung rakyat dah tak relevan..” – TMJ Minta SOP Dikaji Semula

Tunku Ismail menerusi sebuah posting di Facebook rasmi bertitah, tindakan ‘mengvrung’ rakyat yang sudah hampir dua bulan tidak relevan lagi selain statist1k C0v!d.19 harian masih mencatatkan jumlah kes yang tinggi.

“Rakyat kini sudah dikvrung hamp1r dua bulan dan saya b1mbang rakyat kini mengalami masalah kesihatan ment4l dan fiz1kal yang tervk.
“Di samping itu, masalah sosioekonomi juga tertimbul akibat situasi ini yang berpanjangan. Saya berpendapat bahawa SOP patut dikaji semula secara holistik dan berasaskan data yang sah1h.
“Setakat mengvrung rakyat sudah tidak lagi relevan,” titah baginda.

Selain itu, Tunku Ismail turut bertitah mengenai penggunaan ‘rap1d test kit’ dan test kit peribadi yang perlu diperkenalkan secepat mungkin khususnya untuk sektor yang penting.

“Sektor kritikal yang melibatkan pemprosesan ubatan, bahan makanan dan barang keperluan asas. Rakyat juga patut disar1ngkan secara meluas dan divaksinasi secepat mungkin,” titah Tunku Ismail.

Tunku Ismail juga menitahkan agar proses vaks1nasi untuk rakyat Johor dipercepatkan melalui pelbagai inisiatif termasuk bagi kerajaan negeri memperolehi vaks1n secara pembelian terus.

Baginda bertitah demikian ketika melakukan pertemuan dengan Menteri Besar, Datuk Ir. Hasni Mohammad; Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Azmi Rohani dan Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Belia dan Sukan negeri, Datuk Onn Hafiz Ghazi.

Sumber: FB HRH Crown Prince of Johor

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber: http://www.klmenjeritvideo.dnq.news/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.