“Ni Video khas Aku Buat Untuk Yang Selalu Menghlna”, Lana Nordin Sekeluarga Dah Balik AS

Kebelakangan ini, nama Lana Nordin kerap menjadi bu4h mulut apabila pelakon yang popular dengan jolokan Pamela Anderson Malaysia itu mengk.ritik Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr.Noor Hisham Abdullah, Ogos lalu.

Akibatnya, netizen men.uduh Lana atau nama sebenarnya Mazlina Hassan Nordin, 41, sebagai anti v.aksin dan cuba mengh4sut orang lain dengan mempersoalkan keberkesanan v.aksin.

Menerusi hantaran terbaru di Instagram miliknya, Lana memuat naik satu video khas untuk sesiapa yang selalu mengh.ina dan suka membuat spekvlasi terhadap dirinya. Video tersebut memaparkan Lana sekeluarga berlepas pulang ke Amerika Syarikat (AS) iaitu negara asal suaminya, David McKienzie atau nama Islamnya, Mohd Daud Mckienzie.

“Ni video khas aku buat utk yg selalu mengh.ina dan masih menc.aci dan suka buat spekulasi sendiri tanpa tanya saya, tanpa selidik tanpa mengkaji kenapa dan apa yg sy buat! Ada yg kata oh dia tak lepas airport apa lagi berjaya ke nak balik usa..kat usa sane lagi tervk semua tak boleh, dine in ke, riadah ke masuk mall ke atau masjid ke..

“Ok selama ni aku diam sebab org kat portal ramai yg mengutvk,mengh.ina bahkan ada yg lebih tau pasal usa dari negara yang selalu aku keluar masuk dan negara asal suami aku sendiri…

“Ok ini video khas utk korang, jgn dm dm aku tanya itu ini,just tengok dan nilai sendiri! korang yg di fb dan portal2 yg sibuk mengata aku, sibuk suruh aku balik usa siap h.alau aku dari negara aku sendiri..ok ni aku balik, aku buktikan apa yg korang yg cakap tu lebih tau dan teror pada aku!!!” kata Lana.

Tambah pelakon Aku Yang Kau Gelar Isteri itu, dia dan rakannya pelakon Rita Rudaini cuma berkongsi informasi yang benar kerana banyak perkara yang tidak telus.

“Bile aku gan @ritrud727 share info kami di labelkan berbagai nama, padahal kami bagitau apa yg benar yg banyak yg tak telus di beritahu sehingga ramai jadi doktor tik tok, jadi polis pencen, jadi wartawan yg lebih tau pasal negara luar.”

“Skrg aku balik aku akan lihat sendiri siapa yg betul!! Dari aku apply MTP, buat DOKUMEN YG SAH mengikut UNDANG UNDANG MALAYSIA dan bertolak ke airport klia sampai ke usa, alhamdullilah perjalanan aku sangat2 di permudahkan ,tiada sebarang diskr.iminasi atau apa2 masalah! tiada sebarang cable,ni semua cable ALLAH SWT dan bile ALLAH kata kun fa yakun , jadi lah ia…

“Siapa kite nak pertikaikan rezeki, ajal dan apa2 pun dari DIA??? Jadi jgn nak sesuka hati nak jadi polis pencen ke, wartawan ke atau doktor yg korang skrg dok buat di social media sedangkan korang tak tau mane yg sahih dan mane yg RUMORS! STOP FEAR MONGERING dan live around vi.rus! Covid is real, its end3mic but not pandemic! WAKE UP, LIVE YOUR LIFE TO FULLEST WHILE STILL HAVE CHANCE! semoga allah swt melindungi kita! Stop discrimination and start respect others decisions!” katanya lagi.

Memetik Kosmo, menjawab persoalan ramai mengenai dirinya yang bersikap anti v.aksin, Lana menegaskan dia bukan seperti itu dan tetap akan mengambilnya tidak lama lagi.

“Saya bukan tak nak ambil, tetapi anak saya ada masalah kesihatan, dia s.akit jantung sejak lahir. Saya pula masih menyusukan dia sampai November nanti.

“Saya pun ada surat daripada doktor dan bukan suka-suka ingin menolak v.aksin. Nyawa anak saya lebih penting dan jadi keutamaan sekarang ni,” ujarnya.

Menurut Lana lagi, dia tetap akan mengambil v.aksin tetapi bukan di Malaysia dan tidak dalam masa terdekat ini.

“Saya akan ambil di AS nanti bersama suami. Tunggulah mungkin awal tahun depan ke. Bukan tak nak ambil langsung. Benda nak masuk dalam badan dan saya kena pastikan betul-betul selamat digunakan serta melepasi ujian k.linikal.” – CARI

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DW

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariWanita

Sumber: cari